FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej! jag har lite problem med att skapa html filer via php script.
någon som har lite exempel på detta? Tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
"php yourscript.php > thepage.html"
Du ska nog försöka vara lite med detaljerad i din beskrivning över vad du vill göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Vi kan säkert peka dig i rätt riktigt men du behöver ge oss mer information. Vad vill du skapa? Vad ska dem innehålla? Ska dem skrivas till hårddisken och lagras som .html eller bara skicka ut html? Etc. Spontant borde php.net ge dig den information du behöver ![]() Mvh/ Niklas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej! ursäkta att ja e lite oklar i mina frågor....är lite nybörjare på php.
Vad jag vill ha är: min hemsida hämtar information från databasen och radar upp dom på hemsidan. jag vill max ha 50 rader per sida så de första 50 resultaten ska komma upp på sidan 1 men sen vill jag desutom att man ska kunna bläddra vidare till sidan 2 där resultat 51-100 kommer osv, desutom ska php koden generera så det ser ut som det är html filer på sidan 2 och framåt (för sökmotorvänlighet). några exempel eller annat som kan hjälpa är hjärtligt välkommet! Tack för svar! Mvh Roger |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett annat tips vore att titta in på phpsidan.nu...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för alla svar! nu när jag har installerat in skripet till att byta sidor från:
http://www.phpportalen.net/wiki/inde...flera+sidor%3F jag har nu försökt att göra sökmotorvänliga länkar med hlälp av att lägga till denna raden i .htaccess filen: RewriteRule ^page([0-9]+).html /index.php?page=$1 [L] men länkarna förblir fortfarande som vanligt vad gör jag för fel? alla svar är hjärtligt välkommna! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Menar du att t.ex. page3.html inte fungerar eller menar du att det inte står page3.html i dina filer?
Mvh/ Niklas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
jag menar att de står fortfarande index.php?page=22 i URL fältet när de skulle stått /page22.html
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du går in på page22.html går den vidare till index.php=page=22 då? Eller är det så att det fortfarande står index.php?page=22 i dina sidor? htaccess ändrar som bekant inte några länkar, utan man måste ändra dem själva i sina sidor.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|