FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har tänkt att skaffa IP telefoni ( från comhem ) men hörde nu på TVn att comhem har stora problem med sin tjänst. Någon som kör comhem och IP telefoni som kan ge lite feedback ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har visserligen inte testat comhem, men en hel del andra leverantörer, och många av dem har haft rätt stora problem. Så där är inte ComHem ensamma. Jag har testat dessa leverantörer i olika sammanhang: Tele2, RixPort80, Digisip, wx3 och Telavox. Den enda leverantör jag tycker har levererat en riktigt bra, och kvalitativ tjänst, är Telavox (som vad jag vet bara säljer via återförsäljare, exempelvis www.netit.se).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kör comhem här hemma och tycker att det fungerar bra överlag. Har haft två mindre brott senaste året, då både telefon, tv och bredband legat nere (vad ska man då hitta på?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I media har dom sagt att ms vart hög och det inte gått att ringa runt kvällen dom 2 senaste veckorna, inget som stämmer ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
det intryck jag fått generellt är att kvalitén på telefoni från comhem skiljer sig mycket mellan olika ställen, så du får nog säkrare svar om du frågar runt bland bekanta där du bor...
(brukar inte va så mycket centrala strul, utan mer utspritt i lokala delar av nätet) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag ser inte en enda anledning till att välja comhem. För det första suger deras support nått enormt och man kan ringa veckor utan att komma fram. För det andra är dom dyra, för det tredje är du buden till comhem och för det fjärde så har man hört om mängder med människor som haft enorma problem.
Välj nån firstående operatör som t.ex. rix, tele2 eller cellip. Själv har jag testat alla 3 och rekommenderar cellip. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
(har bara tv och bredband hos comhem, inte telefon)
well, kundtjänsten har alltid funkat bra för mig, kanske för att jag haft tur, kanske för att jag oftast vet ungefär var felet ligger redan när jag ringer (pluggar bl.a. kabbel-tv-teknik, vilket väll kanske ger mig en liten fördel) anledningen till att jag själv håler fast vid det gamla hederliga telenätet: IP-telefoni stendör vid strömavbrott, medan större delen av det fasta nätet har backupsystem som håller det i drift... Kan också tillägga att jag använder Cellip till inkommande fax, samt har haft dem till föreningstelefon, utifrån den erfarenhet jag har så är cellip exemplariska... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har redan kabel TV från comhem och ska byta bredband dit med då känns det lättare att samla en faktura på samma ställe just därför jag är så inne på comhem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Stirra dig inte blind på fakturabiten. Grejjen med riktig ip-telefoni är att du kan ta med den var som helst, det kan du inte göra med comhem, du är låst till ett uttag.
Argumentet med strömavbrott tycker jag inte håller för det händer så sällan så man kan ta den smällen när det händer och ringa med mobilen. Och som sagt är det många som haft mycket problem med comhems ip-telefoni. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Saken är ju den att jag får gratis Kabel TV om jag köper IP Telefoni och bredband
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|