FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fick precis ett mail från nåt som kallar sig:
A f t e r B u s i n e s s (Onsdagar 17.00-01.00) C a f é l e f i l d e R a s o i r E l i t e H o t e l S a v o y Det skickades ut precis till en massa företag i malmöregionen (IT-företag hela högen ser det ut som). Nu vet jag att det är tillåtet att "spamma" företagsmail, dvs skicka ut reklam som detta mail som handlar om att träffas på "After Business" där man kan skapa nya kontakter. Men i det här fallet så är ALLA mailadresser synliga som vanliga mottagare (To ![]() Till råga på allt är html-mailet så uselt gjort att det första man möts av i mailet är alla epostadresser det skickats till, mime-version, content-type osv... Kan man höra av sig till nötterna som skickade ut detta och säga att de har gjort en j*vligt stor tabbe som skickar reklammail som detta och gör en massa mailadresser publika för alla mottagare? Det bör ju klassas som nån sorts spam, eller? EDIT: Till råga på allt skickades mailet utan något sbuject och från en hotmailadress. Lagom seriöst... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle åka dit med bollträt och knacka knäskålar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skicka dom ett mail och forklara vilken javla tabbe dom har gjort...
be dom ta kontakt med ett profisionelt foretag som foljer all lagar och regler... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för era svar! Jag mailar inte dem, jag ringer vederbörande imorgon!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
jo, föreslår så, kontakta exempelvis savoy om det är nu är så att mailats utförande påvisar "marknadsföring" av dessa, det är ju trots allt de som "drabbas". Sen packet som skickar ut den, borde blockas totalt, skicka gärna över mailadressen och brevhuvud till mig i pm.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hmm, är inte så säker på att det är just Elite Hotel Savoy som är avsändare utan att detta event hålls där.
Men plz keep me posted. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fattar inte riktigt vad ni skriker om?
Du har blivit inbjuden till ett mingelparty, whats the fuzz about? Den som skickade det har gjort en tabbe, men varför inte informare avsändare (dvs den som håller i minglet) om hur de borde gjort. Jag lovar att det finns någon olycklig själ på firman som är lite småängslig nu efter sin tabbe. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|