Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Awstats - flytta loggfiler från IIS till Apache

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-12, 02:12 #1
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar

Har en sajt på en server som kör IIS och Awstats (version 6.1) har genererat loggfiler i txt-format för sajten/domänen det senaste året. Dessa heter t ex awstats122006.www.mydomain.se.txt.

Nu ska jag flytta sajten och peka om domänen till en ny server som är en linuxburk med apache. Awstats finns även här fast i en nyare version, 6.4. Loggfilerna som awstats genererar här har exakt samma filnamn som på IIS-servern, dvs awstats122006.www.mydomain.se.txt.

Frågan är nu, kan jag kopiera över de gamla txt/loggfilerna från gamla servern med IIS till nya servern med Apache och ha sån tur att Awstats sväljer mina txt/loggfiler med hull och hår? Alltså de som genererades på IIS?

Jag har ögnat igenom awstats122006.www.mydomain.se.txt från båda servrarna och vad jag kan se så verkar de se likadana ut, med en skillnad, dvs överst står det i den ena filen "AWSTATS DATA FILE 6.1 (build 1.751)" och i den andra "AWSTATS DATA FILE 6.4 (build 1.814)". Men det borde kanske inte göra någon skillnad?

Och kan jag samtidigt lägga in de äldre txt/loggfilerna och Awstats på nya servern tar emot dessa fint och inkluderar statistiken utan bekymmer?

Letade på Google efter detta men hittade faktiskt ingenting om att portera filerna från ett system till ett annat.
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-12, 18:06 #2
Seattlegrunges avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar

Ingen som har någon aning om ovanstående fungerar?
Oläst 2006-12-12, 21:54 #3
Seattlegrunges avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar

Ingen som gav nåt svar här eller på andra forum... antagligen ingen som har gjort det tidigare?

Anyway, här är lösningen... det fungerade klockrent precis så som jag önskade... bara att copy/paste awstats månatliga loggfiler från ena servern till den andra, trots att det var från IIS til Apache och att versionerna av Awstats skiljde sig.

EDIT: Om nu någon är intresserad av lösningen
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017