FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Stöld av pokersidan.se & 24hpoker.us's innehavare Eric Isaksson - Göteborg.
Eric Isaksson har kapat 2 st subdomäner för mig kc.novacity.net - kvinoocity.novacity.net och på dom subdomänerna har han pokerreklam .... (Min särbo använder kvinnocity.novacity.net där hon har en kvinno community.) Hur kapningen gått till har jag ingen aning om ? Subdomänerna syns inte i min filhanterare utan bara när jag söker på google. Någon som känner till personen? Eller som vet om han finns här på wn? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Kolla ifall du kan radera DNS uppslaget i din DNS hanterare???
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Hittade faktiskt Eric Isaksson här på wn under nicket Worm, passar honom! Har nu fått besked från alla 5 pokersidor som han är affiliate till, att dom kommer att stänga hans konton hos dom... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
hmm, jag hänger inte riktigt med? Du äger alltså novacity.net? Det verkar ju inte vara just de subdomänerna som är "kapade" utan alla som inte existerar.
http://vadsomhalles.novacity.net/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hackad kanske? Trodde novacity.net va någon gratis-host
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du inser att det bara är wildcard-entryt som är satt va? Alla domäner utom de du har specificerat pekar mot hans server. Det kan vara ett fel av loopia, av dig etc. Det behöver inte vara så att han har hackat dig.
Det skulle du kanske ha kollat upp innan du anmälde honom till hans affiliates.. kan man tycka. Edit: ni kanske tom ligger på samma webbhotell och det är hos dem det felar.. who knows? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
och lånar ut ett par subdomäner till min särbo. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men det är väl bara att peka om subdomänerna?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|