FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag är på jakt efter ett hotell där jag kan hosta e-post. De krav jag har inte inte speciella.. Jag behöver ~10 pop/imap boxar.. ett par hundra meg disk totalt (~5-600MB) Och att dom inte kräver att jag lägger min domän/dns hos dom. Utan att jag bara sätter mina mx-pekare till deras server osv.
Har inte lyckats hitta något som "känns" bra så nu undrar jag om någon här ute har erfarnehet av en liknande lösning? Som vanligt när det gäller privarpersoner så är priset viktigt.... men inte så viktigt att jag vill avstå driftsäkerhet... /Jörgen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Säkert alla Webbhotell kan erbjuda det, eller alla fall möjligheten köpa ett helt konto och bara använda mailen hos dom.
Priset behöver inte skilja så mycket att få med ett fullt konto, eller köp en VPS så har du större möjligheter anpassa lite med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sant, men många hotell verkar kräva att man ska lägga domänen hos dom. Jag vill bara sätta en a och mx pekare till dom och sen köra :-)
Ska leta lite mer... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Godaddy har mail på det sättet du vill.
Funkar bra för mig.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Google hostar några domäners mail åt mig precis så som du beskriver. IMAP går dock inte mot dem, bara webmail och pop3. Kostar gratis men det är reklam i webmailen (precis samma interface som gmail).
https://www.google.com/a/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Eller, jo, det gör jag nog nu ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Intressant det här med Googles lösning. IMAP var mest för att ha möjligheten att låta mail ligga kvar på server i backupsyfte, men med Google så ligger den där även om jag plockar ut den med pop som vanligt. trevligt, och 2+ GB utrymme.
Har lagt över en domän nu och tänkte utvärdera hur bra det funerar Och sen att man får en suverän webmail är inte helt fel det heller ![]() /Jörgen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
med pop-konto så kan du ju alltid på servern eller i din mailklient i datorn välja att den ska spara alla meddelanden på servern i ex. 30 dagar innan de raderas. Fördelen med imap är ju inte bara att mailen sparas, utan att man får en lika dan mailbox oavsett vart i världen man är eller vilken dator man använder. Mycket smidigt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|