Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Domäner

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-18, 22:32 #1
FunTrix FunTrix är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
FunTrix FunTrix är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Hej!
Jag sitter här och funderar på hur man på bästa sätt ska lösa detta.
Jag har två domäner som går till samma sida, en IDN domän och en vanlig. säg att jag har domänen ön.se och oen.se. sökmotorerna ska tolka ö som oe har jag förstått. Så en å,ä,ö domän ska vara helt värdelös för sökmotorsoptimering medan en oe adress ska vara mycket bättre.
- Då undrar jag vad en oe adress är mycket bättre för? måste jag göra något speciellt med oe adressen för att den ska bli bättre, tolkar sökmotorerna oe som ett ö då användaren söker på t.ex. ön? får jag upp båda mina sidor oen och ön då eller hur fungerar det?
- Vilken domän ska jag placera sidan på, ön eller oen?
- Måste jag göra något speciellt med den domänerna så att jag inte blir utsparkad från sökmotorerna för att jag har två domäner som pekar mot samma sida?

Jag tar gärna emot tips, idéer och förslag på hur man löser detta på bästa sätt..
är nämligen lite intresserad av att köpa en IDN domän och en vanlig domän som i exemplet till ett litet projekt för att lära mig sökmotorsoptimering bättre, dessa domäner är ett namn på vad som ska finnas på sidan.
Som ni säkert märker är jag nybörjare på sökmotorsoptimering så tar gärna emot så mycket förslag som möjligt.
FunTrix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017