FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
vad är vitsen...eller rättare sagt är det bra eller dåligt?
Iofs min sida är rätt så lokal portal, men vai ligger skillnaden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Google ser minsida.nu och minsida.nu/index.php som tva olika sidor...
sattsa pa att fa alla lankar till en sida... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hur menar du med att få alla länkar till en sida Dykarn? /empty |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
hos alla mina inlänkar skriver jag minsida.nu...det förklarar den högra rankningen iofs, så det är bra. Jag viste bara inte att dessa sidor år olika.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Fast om man nu ville sälja Portalen, jag skulle hävda att sidan har PR4, medan köparen kunde hävda att den har PR2.....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
du bör se till att länka alla länkar inne på siten till www.minsida.nu och inte till index.php gör en 301:a från index.php till www.minsida.nu
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Appropå gammalt toolbar-data så är det här en teori om varför det är gammalt. Det finns SEO-företag som tjänar pengar på att sälja länkar i "länkkataloger" eller snarare länkfarmar med högt PR. Jag har t.ex. följt en svensk sådan ett tag med ovanligt högt PR som skapades genom att en seriös sajt med bra inlänkar omvandlades. Inga av de som jag sett som köpt (mycket troligt antagande) länkar i den har ökat resultaten. Det finns ännu fler engelska sådana exempel. Teorin om varför toolbar-datat är gammalt är med andra att den generella kostnaden och risken med att köpa länkar ska öka. Enormt roligt för mig som konkurrerar på flera SERP:ar med de som köpt länkar i länkfarmen och varken någonsin har köpt eller sålt en länk. Ha ha. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|