Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Godaddy till namecheap

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-31, 12:11 #1
Farang Farang är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Medlem

Har några domäner hos godaddy och ska flytta dom till namecheap. Hos namecheap så gjorde jag en "Transfer Domains" och betalade. Fick sedan hos godaddy hämta EPP koderna för domänerna. Koderna skrevs in på respektive doman hos namecheap.

Det enda som har hänt hos namecheap är att det står "Awaiting auto verification of transfer request" på domänerna.
Så här har det ståt i nästan 24 timmar. Är det godaddy som är sega eller är det namecheap?

Om jag har förstått det rätt så ska man slippa få ett bekräftelse mail från godadddy, när man använder EPP kod.
Farang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-31, 12:22 #2
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Det brukar kunna ta ett par dagar för en transfer normalt.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-31, 13:36 #3
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Originally posted by Farang@Oct 31 2006, 13:11
Det enda som har hänt hos namecheap är att det står Awaiting auto verification of transfer request på domänerna.
Så här har det ståt i nästan 24 timmar. Är det godaddy som är sega eller är det namecheap?
Om jag har förstått det rätt så ska man slippa få ett bekräftelse mail från godadddy, när man använder EPP kod.
Det är nog olika. Hos vissa företag måste man också godkänna att flytten skall utföras genom att godkänna genom den länk som skickas till ägaren via mail. Dubbelkolla så att du inte har något mail som ligger och väntar. Min erfarenhet är att många kör med dubbla verifikationer för tillfället, både Auth Code och att man måste godkänna via mail.
jonathanfranze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-31, 14:48 #4
Medlem

Medlem

Fick ett mail ifrån namecheap under dagen, är jag klickade på länken för att bekräfta transfern.

Fick sedan detta mail ifrån godaddy,
"Dear Farang,

The transfer of XXXX.XXX from GoDaddy.com to another registrar could not be completed for the following reason(s):

Express written objection to the transfer from the Transfer Contact. (e.g. - email, fax, paper document or other processes by which the Transfer Contact has expressly and voluntarily objected through opt-in means).

The express written objection may be the result of a pending or recently completed Change of Registered Name Holder. This is an opt-in process during which the new Registered Name Holder agrees not to transfer for 60-days. This domain will be transferrable on 12/23/2006.

If you believe that this domain name does not fit the situation described above, please contact us at http://www.godaddy.com/gdshop/support.asp for assistance.

Regards,
Domain Services
GoDaddy.com

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Copyright 2006 GoDaddy.com. All rights reserved."

Har inte riktigt klart för mig varför dom inte godkänner transfern.
Farang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017