Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Angående WN.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-02-27, 16:55 #1
Marios avatar
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
Mycket flitig postare
Marios avatar

Hej.

Detta har diskuterats innan men jag tycker inte att mycket har hänt, vissa klagar på seriositeten. Då jag började läsa här, ganska lång tid innan jag registrerade mig, då låg seriositeten på en väldigt mycket högre nivå, jag hade ingen websida då, den websida jag har nu kvalificerar nog inte heller. Då var forumet inte så stort, det hade målgruppen det verkade rikta sig emot, men hade inte väldigt mycket besökare.

Nu verkar det som om målgruppen som ni verkar rikta er mot finns, men även folk som inte är i målgruppen.

Så till vad jag försöker säga;

Jag tycker att antingen riktar man sig till en målgrupp och gör detta strängt, dvs. inte så löst som ni verkar göra här, eller så låter man forumet vara till allt för webmasters?
Man kan ju också göra en VIP-lounge som ni gjort men då är ju detta ett "vanligt" webmasterforum igen, det var väl det ni inte ville att det skulle vara?

Jag är inte den personen som tar besluten, det är upp till er, fast jag tycker att om man ska ha en regel så ska man väl ändå följa den?

Jag vet att detta är en ideell(stavning?) sida och att ni inte har all tid i världen, tycker forumet är väldigt bra och ger er all credit för allt jobb ni lägger ner.

Hoppas ni inte tar mitt inlägg fel, jag försöker bara få klarhet i det hela och detta är mina synpunkter.

Mvh,
Mario
Mario är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-28, 17:46 #2
Marios avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Marios avatar

Sitter på internetcafe i libanon, skrev inlägget, åkte hem och när jag kollar idag så har ingen skrivit något, är jag så off-limit?

Ursäkta isf. ni kan radera detta om det inte passar.

Mvh,
Mario
Mario är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-28, 21:56 #3
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Supermoderator

Citat:
Originally posted by Mario@Feb 28 2004, 15:46
är jag så off-limit?
Nej, det tycker jag inte. Men detta har, som du säger, diskuterats tidigare utan att man kommit fram till någon bra lösning på hur man ska begränsa målgruppen. Läs de gamla trådarna, fundera och kom med (bra) förslag. Att moderera hårdare är ju ett sätt, men ingen permanent lösning... Dessutom känns det som att det inte angriper problemet utan bara tar hand om konsekvenserna av detsamma.
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-01, 14:44 #4
Peters avatar
Peter Peter är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Peter Peter är inte uppkopplad
Medlem
Peters avatar

Reg.datum: Dec 2003
vore det inte idé att nya användare måste skriva en fin liten presentation om sig själva och deras bakgrund inom området för att sedan "godkännas" av en moderator/admin innan personen kan skriva i forumet.. på så sätt skulle man förhoppningsvis kunna solla ut Kalle 14 år som just börjat leka webbdesigner, och om någon hittar på värsta historien och därmed blir godkänd för att skriva saker, tja, då kommer väl föregående punkt upp igen, moderera mera

nu är det ett fåtal som har presenterat sig, om man har tvång på presentation+godkännande skulle man få rätt bra koll på alla som är här, vad de har jobbat med tidigare, nuvarande projekt osv.. vääääldigt bra kontaktnät!
Peter är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-01, 16:09 #5
Lena Lena är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Lena Lena är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Jag är inte webmaster till yrket och jag _hade_ inte tänkt göra något inlägg eller lägga mig i de trådar som jag inte förstår mig på. För att läsa forumet behöver man inte vara medlem och det är ju kanonbra, d.v.s. ända tills man behöver göra en sökning i forumet. Då måste man nämligen vara medlem, därför finns det nu alltså ännu en newbie, dock varken en 'Kalle' eller 14 år.
Lena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-02, 00:55 #6
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Originally posted by priority@Mar 1 2004, 12:44
vore det inte idé att nya användare måste skriva en fin liten presentation om sig själva och deras bakgrund inom området för att sedan "godkännas" av en moderator/admin innan personen kan skriva i forumet.. på så sätt skulle man förhoppningsvis kunna solla ut Kalle 14 år som just börjat leka webbdesigner, och om någon hittar på värsta historien och därmed blir godkänd för att skriva saker, tja, då kommer väl föregående punkt upp igen, moderera mera

nu är det ett fåtal som har presenterat sig, om man har tvång på presentation+godkännande skulle man få rätt bra koll på alla som är här, vad de har jobbat med tidigare, nuvarande projekt osv.. vääääldigt bra kontaktnät!
Jo, men tror du inte man tappar nya användare på att köra "big brother" stuket? Även det där med att vi moderatorer ska godkänna nya medlemmar har diskuterats tidigare.

Finns redan förslag på sånna tjänster. Den som lever får se vad som händer.
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-02, 01:01 #7
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by MissNewbie@Mar 1 2004, 14:09
Jag är inte webmaster till yrket och jag _hade_ inte tänkt göra något inlägg eller lägga mig i de trådar som jag inte förstår mig på. För att läsa forumet behöver man inte vara medlem och det är ju kanonbra, d.v.s. ända tills man behöver göra en sökning i forumet. Då måste man nämligen vara medlem, därför finns det nu alltså ännu en newbie, dock varken en 'Kalle' eller 14 år.
Saken är ju den att det är inte de "tysta icke-kommersiella medlemmarna" som drar kvalitén på inläggen utan endast de som skriver något
Oläst 2004-03-02, 16:05 #8
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by MissNewbie@Mar 1 2004, 14:09
Point taken.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017