FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Börjar bli lite smått galen.
Jag rör mig mellan två olika platser på dagarna och endel gånger händer det att man måste notera något ifrån ett telefonsamtal, och det är här problemen uppstår. Jag har provat smartphone och pda och sånt tjafs men lyckas sällan få fart på headset så man kan göra noteringar medan samtalet går, dessutom tycker jag det är bra mycket krångligare att skriva på en PDA än att ha ett riktigt papper framför sig. Idiotin med papper.. Man tar ett samtal, noterar samtidigt på pappret, när man kommer till kontoret har man glömt att man ens skrev något papper, och lyckas man komma ihåg att man skrev ett papper hittar man aldrig rätt papper. Har letat som en galning efter noteringsböcker, modell mindre som jag då lyckas komma ihåg att titta i istället, nu till problemet. Bindningen i de böcker jag hittat är på långsidan, d.v.s. när man viker upp boken och samtidigt försöker föra ett samtal så har man extrema problem med att ens försöka hålla anteckningsboken på plats. Har provat filofax också, men även där slår mitt grymma minne till igen, jag lyckas aldrig komma ihåg att ta med den klumpen när man pyser iväg då mina rörelser runt staden är allt annat än planerade. Så den lösningen går fetbort. Det finns mindre filofaxlösningar förvisso, men då ska man istället så som en idiot på stan och försöka få upp fanskapet ur fickan samtidigt som man låter oberörd i telefon, heja. Jag söker nu en väldigt high-tech pryl, nämligen anteckningsblock/bok som bindningen sitter i toppen på, liknande sånahär noteringsblock kyparna har när dom tar beställning på maten ![]() Bör vara någon sorts skydd runt, t.ex. läder eller liknande, jag hittar bara fina anteckningsböcker med bindningen på sidan, gärna ring-bindning. Någon som kan lösa mitt världsliga problem ? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
http://www.onoffice.se/products-a-oe.php?i...476&highlight=7 Kanske?
...eller du nämnde kypare...: http://www.onoffice.se/products-a-oe.php?i...474&highlight=7 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Kanon, den funkar utmärkt! något sladdrig form på det dock som troligen kommer deformeras, men å andra sidan var det tiopack så bara byta när man kört slut på en
![]() Ska beställa på studs! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Om du har en bra mobil så bör du väl kunna skapa något litet java program som spelar in samtalet som du kan lyssna på sedan?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Något som jag har börjat titta på, är följande häftiga pryl:
http://www.logitech.com/index.cfm?page=pro...4&languageid=12 Jag vet inte om den direkt löser dina problem, du du lika gärna kan glömma bort pennan... Någon som har provat att använda den? Funkar den fint? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Pennan är ok. teckenigenkänningen är så där imo.
De speciella blocken (som man måste använda för att det skall fungera, annars är det bara en vanlig bläckpenna) finns i många olika storlekar vilket är bra. I paketet ingår ett stort block och ett litet, plus lite till har jag för mig. Jag skulle dock hellre vilja köra på bluetoothöverförning istället för att docka. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det enda som faktiskt funkat för mig är en liten smidig pda-telefon. Telefonen har jag drillat mig att alltid ha med, lös pda, anteckningsblock, kalender, whatever. Det funkar inte.
Problemet är som du säger när man måste anteckna under telefonsamtal. Folk får vänta medans jag skriver helt enkelt, eller så spelar jag in en del av samtalet som minnesanteckning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Decibel: Du har inte letat på rätt ställen. Bege dig till en Ordning & Reda butik.
Vi köpte ett lass med anteckningsböcker där. Formen är långsmal med ringbindningen i ovankant. Den är tillräckling smal för att få plats i innerfickan på en normal kavaj och inte så tung att hela kavajen hamnar snett om man har den i innerfickan. Formen är precis vad du letar efter, man får stöd för handen. Dessutom var de vi köpte ganska snygga så man kan dra upp den inför en kund utan att skämmas. Svart stadig fram och baksida gör att den smälter in överallt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|