FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hittade denna för mej helt okända webbsajt och märkte att de hade en väldig aktivitet på sajten. De har bara idag fått in ca 300 annonser och tar då betalt per annons. De lär köra en ganska kraftig marknadsföring men saken är den att jag inte hittar dem någonstans.
Nån som är affliate hos advertising.com som kan kolla om de är aktiva där? Eller är det någon som vet var de marknadsför sej? Jag blir bara så otroligt nyfiken! ![]() Mvh Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kollade lite linkar o så till siten o det såg lite "misstänkt" ut att han skulle ha såpass mycket annonser.
Så då kopierade jag hans senaste annons, Saab bytes mot äldre skoter -88 Tryckte in den på blocket.. o mycket riktigt så blev den publicerad där kvällen före ![]() Likadant med andra annonsen. Försåvitt så hade jag nog gjort likadant om jag haft en annonssite (Om man nu får göra det)? Svårt att få någon som kommer till sidan att betala för en annons om han inte hittar några andra annonser.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ett mer seriöst alternativ att erbjuda gratis annonsering för att få fart på det hela och först när man har ett bra underlag med besökare börja ta betalt.
En liten varningsskylt är att den enda kontaktinformationen man hittar är en e-postadress. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Humn, när försvann katalogskyddet på internet :/
Jag tvivlar på att ägaren till blocket.se givit tillstånd till detta. Farligt! Saxat ur Lagboken Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk Framställare av kataloger m.m. 49 § Den som har framställt en katalog, en tabell eller ett annat dylikt arbete i vilket ett stort antal uppgifter har sammanställts eller vilket är resultatet av en väsentlig investering har uteslutande rätt att framställa exemplar av arbetet och göra det tillgängligt för allmänheten. WN
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Personerna som annonserat på blocket har knappast gett tillstånd om att deras få namn och telefonnummer får publiceras på denna webbplats också. Inte för att de lär gråta över att deras annonser lagts ut på fler ställen utan att de själva behövt göra nåt men rent krasst så måste de ändå "lämna sitt samtycke"...
Saxat från pul: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Saxat från © info på blocket.se,
Får jag kopiera material från blocket.se till min egen hemsida? Nej, innehållet på blocket.se åtnjuter katalogskydd enligt 49 § i URL. Uppsåtligt eller grovt oaktsamt intrång i en annans rättigheter enligt URL kan leda till böter eller fängelse upp till två år. Får jag länka från min hemsida till material på blocket.se? Ja, man kan göra fullständiga länkar, det vill säga länkar som "förflyttar" läsaren helt till blocket.se i samma eller nytt fönster, så länge dessa är fullständiga fönster. Det är däremot INTE tillåtet att länka in Blockets material i ett så kallat framesystem eller Pop-up rutor. //Urban |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Administratör
|
Många hävdar att det är olagligt, eller ett gränsfall, men då kan man ta en titt på Google's bildsökning. Komma ihåg ska man väl dock att lagtexten äver tittar på syftet och att man bör ta ställning från fall till fall.
I fallet somhittat.se gäller det dock ren kopiering av Blockets katalog/kompilation som skyddas av upphovsrätt. Sen kan vi inte veta om det finns något avtal mellan dessa parter.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
är det då någon som orkat skvallra för blockat.se ännu?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Nja, jag har skickat ett mail till den mailadress som står utskriven på sajten... Har inte fått något svar än (och kommer säkert inte få det heller)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|