| FAQ |
| Kalender |
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vet att det gjorts liknande försök tidigare, men kanske det skulle vara intressant att på ett strukturerat sätt testa av ett urval whois-servrar och eventuellt registrarer för att se ifall någon och i så fall vem som läser av loggarna och registrerar sökta domännamn. Ett eller kanske flera förhållandevis "möjliga" påhittade ord som ett gäng från detta forum söker efter borde kanske ge napp?
Omöjligt att göra helt vetenskapligt korrekt men ändå intressant. Expertisen får yttra sig i om det är genomförbart eller inte samt om resultatet är intressant eller inte
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Ett påhittat häftigt produktnamn som låter väldigt mycket "brand" och $ vore i så fall effektivast. Jag tror inte att så många nappar på korvkaka.com t.ex.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Jag är på. Säg bara till när och vilket namn som gäller samt sökfrekvens och ev. registrar.
Problemet är väl bara att någon "provsmakare" kanske hänger här på WN också...? |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | |||
|
||||
|
Flitig postare
|
Jag är också på att testa de olika whois tjänsterna och se vilka som snor "våra" domäner :P
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Låter intressant, jag är också på.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Finns en känd aktör som just sysslar med "Whois spying" http://domibot.info <- Där finns lite mer fakta..
Kan tänka mig att hjälpa till här. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Vid större ett seriöst experiment hjälper jag gärna till, har även lite resurser som går att använda för ändamålet.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | |||
|
||||
|