FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Anser ni det vara oseriöst eller inte att ha reklam så som Google Adsense, Tradedoubler osv på en webbutik? Till exempel i högerspalten som WN har nu?
Fördel: Öka intäkter med annonsering Nackdel: Kan kännas oseriöst då butiken skall fokusera på att sälja sina egna varor/tjänster Samma fråga gäller webbyråer osv, har sett att några har Google och Tradedoubler reklam på sina webbsidor. Åsikter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker det ser oseriöst ut. Dessutom finns risken att man gör reklam för konkurrenter (åtminstone under en viss tid)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Oseriöst. Adsense ger så pass lite för en webbutik och man bör tjäna in det på vanliga försäljnigen istället.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har också gått i dem tankarna men kommit fram till att det inte ser bra ut. Så jag skulle rekommendera att inte göra så.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ser inte seriöst ut. Jag skulle förmodligen handla hos någon annan.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Instämmer ser inte bra ut med reklam på den typen av sidor. Nyhetssidor av olika slag, där är man van vid att det finns är en sak men inte i en annan verksamhet som vill ge intrycket av att vara seriös.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle vilja sæga att det ær helt uteslutet med reklam i en webshop.
Som webshopægare vill man ha 100% fokus på dem egna produkterna. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|