FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
IIS är roliga, finns det någon annan som stänger sina registry system någon gång?
Lite som att dom behövde stänga allt pga när dom bytte kontor :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag är sugen på att starta en anti-nicse kampanj, dom beter sig jädrigt lustigt åt ibland.
/Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag finner trenden att tycka illa om nic-se rätt lustig. Det funkar ungefär tusen gånger bättre nu än för några år sen och förändringar tar alltid tid.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag tycker det är helt naturligt att man måste stoppa sina tjänster då och då för underhåll. 30 minuter är väl inget att klaga på heller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Visst är en avbrottsfri verksamhet att föredra, men som alla vet så finns det tillfällen då man verkligen måste ta ner vissa tjänster för underhåll/uppgraderingar. II-stiftelsen gör ingenting fel med detta, även om det hade varit trevligt att få informationen någon dag tidigare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja till och med BABS stänger ner sina system kl 03:00 för underhåll.. Jag känner några som jobbar på statoil och det är samma visa varje gång. Kortterminalen slutar fungera.. Avbrott behövs för underhåll och det är bara att acceptera.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Babs stänger systemen 3 på natten, registryn för biz och org gör det mitt på natten (amerikansk tid). Svenska IIS väljer att göra det strax efter kontorstid.
Om de stängde ner en enda gång mellan halvfyra och fyra på natten hade det inte varit någon större grej. De är inte heller särskilt exakta om vad som kommer att fungera och vad som inte kommer att fungera ikväll. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Google brukar ju oxå stänga ner sina system titt som tätt för underhåll...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|