FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har blivit kontaktad av ett någorlunda stort och välrenommerat företag (vad jag kan se) som vill köpa en av mina domäner: www.flirta.se
Frågade vad de var beredda att ge för att se om jag överhuvudtaget skulle vara intresserad att sälja. Fick som svar att de inte riktigt visste utan ville höra vad jag vill ha för den. Antar att de är intresserad av domänen iomed att det är ett bra domännamn samt en PR6:a. Någon som har någon uppfattning vad domäner av det här slaget, med givna förutsättningar, brukar gå för? Tacksam för tips & förslag
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Några frågor:
Hur många regelbundna användare har du respektive hur många besökare? Är siten kommersiell idag och i sådana fall hur mycket omsätter den? Har de frågat dig om din omsättning och om de inte vill ge dig ett bud utifrån detta, fråga dem varför? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
handlar om en ren domännamnsförsäljning, med ett namn de uppenbarligen vill ha i kombination med en redan bra "status" (PR) i sökmotorer och dyligt.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
bör jag förresten motivera den summa jag säger mig vilja ha för domänen då jag uppger priset till köparen? dvs dra paralleller till tidigare försäljningar/värderingar som gjorts?
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Spännande! Undra om de samtidigt är intresserade av flirt.se?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
vet inte om jag misstog mig en aning på deras storlek men återstår väl att se vart det leder. har kollat runt lite och har sett intresse från andra håll också. mer än jag trodde från början.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag ser att du fortfarande har kvar namnet. Blev det ingen affär?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
En av orsakerna som låg till grund för mitt delvis måttliga intresse är att projektet som körs där för tillfället slagit relativt väl ut ända sedan början. Även att jag har ytterligare projekt som ligger i utvecklingsfasen som kommer att göra sig bra som en grund för fler tjänster bidrog. Eftersom både den branschen, man kan associera namnet till, och möjligheterna ständigt ökar på Internet idag så är det relativt svårt att bilda sig en bra uppfattning för hur mycket egentligen värdet är. Också efter att ha gjort noggranna övervägningar på olika aspekter genom att höra mig för åt diverse håll i kombination med olika jämförelser så kändes mer och mer potentialet i namnet av. ![]() Var ju som sagt inte jag som tog initiativet ifrån början vilket gör att det inte var så stor chans att den skulle säljas såvida det inte kommit ett överväldigande bud. ![]()
![]() |
![]() |
Svara |
|
|