FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har gjort ett formulär för administration av CD-skivor till min hemsida. Tidigare har jag gjort formulär för administrera min sida, har jag inte haft i åtanke på att andra ska förstå mitt upplägg av formulären. Men med detta formulär hade jag tänkt att jag skulle ta hjälp av någon för att sköta den delen av sidan. Därför skulle jag vilja ha lite feedback på detta formulär så jag vet om det finns några oklarheter i hur det fungerar.
http://disneyfilmsidan.se/CD-skivor.htm PS: Det går inte att skicka formuläret, så stå inte och nöt på skicka-knappen :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Min spontana tanke... Det är för rörigt, för lite luft och inputfälten har olika utseende?
Mitt förslag är att börja med att lägga till mer luft, större marginaler. Välj sedan ett enhetligt utseende för alla input fält(input, textbox, select-listor etc.). Och om det nu är till ett administrationssystem. Varför inte göra det extra tydligt genom att ha standard border/färg på textboxarna. Tydlighet är användarvänligt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har lagt in lite mer marginaler nu. Alla inputfält har (och hade innan ändringen) samma class, så de ska se likadana ut. Undantaget är den stora Listan som har en bakgrund som är numrerad (syns så klart inte i IE <_< ) ...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag tycker personligen inte riktigt om färgkombinationerna som finns i rulllistan över sångerna, samt sidan verkar något rörig i layouten.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|