Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Racecom.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-18, 15:51 #1
putte74 putte74 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2004
Nykomling

Skulle gärna vilja ha lite feedback på denna sida. Jag har precis gått in som ansvarig för denna sida men har ej så stor kunskap om uppbyggnad av community.

Vad värdsätter ni arbetet som är gjort med sidan?
Är den rätt uppbyggd av det ni kan se?
Saknas det någon på sidan?
Någon som kan förklara varför den är så långsam? "fick svar att det va en slö plattform av killarna som gör sidan"
Vad bör fixas eller läggas till?

Vore väldigt glad för alla synpunkter om sidan då det ligger en rätt stor summa betald för den, samt att den är 11 månader försenad från deadline datumet. (tagit killarna snart 1,5 år att bygga den)

Tack på förhand

/Putte
putte74 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-18, 17:41 #2
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Medlem
xsajts avatar

jadu, seg e den ju kan man säga, vad e de för webhotell?
Tycker den ser bra ut annars, e nog bättre att fråga medlemmarna vad som saknas.
Men snabbheten tycker jag du ska kolla upp, kan ju hända att det är väldigt för många databaskopplingar eller liknande.
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-19, 06:33 #3
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Nær sidan væl hade laddat klart (1,5min) var det helt okej. Inte mer.
Dock bedrøvligt att ni klippt in smileys från msn till ert forum.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-19, 08:59 #4
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar

Reg.datum: Jan 2006
jag tycker den är snygg, men som sagt, den är väldigt långsam, kanske skall fundera på pom den blir snabbare på en egen server.
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-19, 11:18 #5
xsajts avatar
Medlem

Medlem
xsajts avatar

En sak till kom jag på. Det är svårt att veta vad man får som medlem, är det bara rätt att skriva i forum eller är det mer som en riktig community, kommer inte fram riktigt tycker inte jag. Ingen beskrivande text med andra ord.
Sen vad gäller servern så är det antagligen inte bara plattformen som är seg utan hela uppkopplingen, de både svarar segt och det tar långt tid att ladda bilder.
Oläst 2006-08-20, 11:10 #6
teamwebs avatar
teamweb teamweb är inte uppkopplad
Medlem

teamweb teamweb är inte uppkopplad
Medlem
teamwebs avatar

Hej Putte74,
vi har en egen server med egen uppkoppling. Vi kör med klassisk ASP men för att testa Win som miljö kan ni gå till teddination.se På vissa håll kan även den vara seg, speciellt som du söker igenom medlemmar. Men å andra sidan innehåller den tabellen tusentals poster. Teddination har en egen 10mb redundant lina.

Om ni vill kan vi ordna så att ni får ftp-access och testa på en egen server. Om det funkar bättre än nu så vet ni iaf hur ni ska gå vidare. Ta kontakt med mig om ett sådant intresse finns så kan vi på fritiden "dona" med detta.

Vänligen
Cornelii Sandberg, utveckling
0411-26 25 08
0707-52 62 55

Teamweb Sweden AB
0411-26 25 01 (vxl)
teamweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-20, 11:20 #7
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2003
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar

Reg.datum: Dec 2003
teamweb:
Flera tusen rader i en tabell är ju förskräcklig mängd. En sequential scan på en sådan tabell är ju rena rama mardrömmen... Kan säkert ta en hel millisekund om servern har otur.
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-20, 12:24 #8
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by teamweb@Aug 20 2006, 10:10
Hej Putte74,
vi har en egen server med egen uppkoppling. Vi kör med klassisk ASP men för att testa Win som miljö kan ni gå till teddination.se På vissa håll kan även den vara seg, speciellt som du söker igenom medlemmar. Men å andra sidan innehåller den tabellen tusentals poster. Teddination har en egen 10mb redundant lina.
Om ni vill kan vi ordna så att ni får ftp-access och testa på en egen server. Om det funkar bättre än nu så vet ni iaf hur ni ska gå vidare. Ta kontakt med mig om ett sådant intresse finns så kan vi på fritiden dona med detta.
Vänligen
Cornelii Sandberg, utveckling
0411-26 25 08
0707-52 62 55
Teamweb Sweden AB
0411-26 25 01 (vxl)
§3 Reklam
- Du får inte skapa eller sprida marknadsföring i forumet, efterfrågad eller ej.
- Ingen som helst reklam om den egna tjänsten, produkten eller hemsidan i syfte att dra mer trafik eller sälja något. Detta gäller även dotterbolag/moderbolags tjänster/produkter.
- Du får inte posta nyheter om dina tjänster eller hemsidor, eller tjänster/hemsidor du är involverad i.
- Reklam via PM är totalförbjudet, efterfrågad eller ej. Detta leder till omedelbar avstängning. Information om egna tjänster är endast tillåtet via PM på direkt efterfrågan av annan medlem, och bara i den omfattning som efterfrågas.
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-21, 09:37 #9
Nykomling

Nykomling

Citat:
Originally posted by xsajt@Aug 19 2006, 11:18
En sak till kom jag på. Det är svårt att veta vad man får som medlem, är det bara rätt att skriva i forum eller är det mer som en riktig community, kommer inte fram riktigt tycker inte jag. Ingen beskrivande text med andra ord.
Sen vad gäller servern så är det antagligen inte bara plattformen som är seg utan hela uppkopplingen, de både svarar segt och det tar långt tid att ladda bilder.
Meningen med sidan är att skapa ett community för alla som har ett intresse för motorsporten.

Som medlem ska man kunna ta del av olika evenemang runt om i landet, Skapa nya kontakter och få hjälp och råd på vägen.
Motorklubbar runt om i landet får även möjlighet att skapa en gratis hemsida via racecom.se, lägga ut sina evenemang kostnadsfritt osv.. "se klubbar"

En god vän till mig sa att dom hade tagit ett gratis community "DOT NUKE" tror jag han sa att det heter. Stämmer det? Skulle va bra att veta för framtida förhandlingar.

Som sagt så är det väldigt stora pengar investerade i detta och skulle det vara som så att det är ett gratis community så har man betalat ett kraftigt överpris.

Vore väldigt tacksam om någon som kan undersöka detta kunde ge mig ett svar på det.

Tack för de synpunkter ni har kommit med!

/Putte
putte74 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-21, 10:55 #10
xsajts avatar
Medlem

Medlem
xsajts avatar

Det är svårt att se på sidan om den är gjord efter någon gratis community när man inte har själva asp koden framför sig. Kan ju vara så att de bara har lånat vissa delar med mera. Det bästa är väl attfråga hur den är gjord, om den är klackad rakt av från en gratis community.
Antagligen har de som kodar massa olika funktioner på lager innan om de avänder så de tar nog in mycket gammalt som modifieras, egentligen är det ju om du är nöjd med sidan som räknas, hur den byggs är ju upp till dem. Givetvis är det ju inte roligt att betlala stora summor för att folk ska ladda ner gratis programvara och sedan göra klart sidan på några timmar, men så tror jag inte är fallet vad gäller din sida faktiskt!
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017