FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Någon som har en känsla för hur den svenska delen av Zanox står sig i konkurrensen till bl.a. Tradedoubler såhär i början av 2006:
Erfarenheter som affiliate? Erfarenheter som merchant? Zanox är visserligen starka på en del andra marknader men hur ligger det till i Sverige, är det värt mödan att signa sig som merchant och finns det tillräckligt med program för att delta som affiliate? Åsikter gällande själva plattformen som sådan är också välkommet, alltså hur den tekniska lösningen fungerar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
/Bengt
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker Zanox's interface är lite jobbigt men man vänjer sig allt eftersom. Det tog mig 1 år att få ihop men första utebetalning på 500€ men med alla nya program så rullar det nu på med 200-300€/mån. Helt ok. För kunderna är det nästan alltid positivt med konkurrens.
Det enda jag är skeptisk till är att sales/leads verkar inte godkännas automatiskt utan måste godkännas manuellt eller efter X veckor. Jobbigt för att det försenar utbetalningsprocessen ytterligare. Jag tror jag har uppåt 2000€ som inte är godkända för utbetalning just nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det bara företag som kan använda sig av dem eller även privatpersoner?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för era svar.
Kikar på alternativ för merchantkonton, självklart frågar jag mig om det är TD eller, i nuläget, mindre och billigare program som gäller för att driva ett långsiktigt starkt affiliateprogram i Sverige. Ifall skillnaden i den fasta kostnaden mellan programmen gör att man istället kan hyra en säljare säg 20 timmar per månad för att aktivt rekrytera lämpliga affiliates så lutar det i nuläget åt en av uppstickarna. Att (om än mikroskopiskt lite) förskjuta en nästintill monopoliserad marknad är naturligtvis också en bonus. Zanox ser jag som en mer professionell plattform i jämförelse med andra TD alternativ samtidigt som jag är tveksam till om deras varumärke är tillräckligt starkt bland svenska affiliates i nuläget för att generera tillräcklig volym. Till och med Double verkar ha ett starkare varumärke i Sverige än Zanox. Valet hade varit lätt om i varje fall 80% av alla seriösa affiliates kände till Zanox som företag och säg att 40-45% också hade i varje fall ett konto hos dem, jag får dock känslan av att så inte är fallet. Så för att utöka min fråga och även knyta an lite mer till rubriken (tar naturligtvis gärna emot fler åsikter angående erfarenheter osv, intressant att höra om t.ex. plattformen känns svårjobbad som Robertsson nämnde): Hur ser marknadspositionen för Zanox SE ut i början av 2006, känner de flesta seriösa affiliates till dem och har konto hos dem? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Zanox har sattsat hårt på Sverige senaste kvartalet. Zanox har tyngre annonsörer än Double. Jag tjänar mer pengar på zanox än double trots att double har 4-5 gånger fler annonsörer. Jag tror att till sommaren så är Zanox är stark konkurrent till TD. Och då ska man inte glömma att minst 3 konkurrenter till är på väg in på marknaden
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Som ni säger är dock flera plattformar på väg och jag känner att det finns en risk att dessa så att säga kommer kannibalisera varandra med låga avgifter osv vilket borde leda till att vi ändå har 4-5 små aktörer som egentligen inte ger något förutom en massa jobb. Sett till responsen på tråden i jämförelse med typiska TD trådar så har Zanox fortfarande långt kvar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
jag tror att zanox kommer fortsätta ta marknadsandelar av tradedoubler. Som sagt lite omständig, men proffesionell plattform och om man jämför program som finns både hos zanox och tradedoubler ger zanox ofta mer till affiliaten än vad tradedoubler gör om man inte är är premium på td.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon som har en åsikt om vilken mellanhand man bör välja av Zanox och Tradedoubler för att komma åt Jambas affiliateprogram?
Vad jag förstått erbjuds det ju hos båda. Kanske inte ens är någon skillnad? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|