Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Besvär med ett webhotel

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-02, 03:16 #1
Skandinaven Skandinaven är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2006
Nykomling

Jo, saken är denna, att jag är igång med mitt första seriösa webprojekt, det första som skulle ha möjlighet att dra in lite pengar.

Jag lyckas tillåme få lite uppmärksamhet på min site! Perfekt!

Och nu bara dör sql-servern, så alla mina potentiella besökare får ett error rakt i plytet. :angry: :huh:

Det har varit tidigare problem med detta webhotel (och jag förbannar mig själv för att jag inte bytte redan då), men det var mindre problem, och fel som relativt enkelt kunde åtgärdas, och så fick man nån liten bonus som plåster på såren.

Är det överhuvudtaget möjligt i detta sveriges land att få någon slags "skadestånd" för totalhaveri, och total brist på respons från webhotellet?

Det jag är mest rädd för är faktiskt att folk började lägga märke till siten och sedan försvann den "äh det är en såndär oseriös site".

Jag har egentligen inga pengar att satsa, men FINNS det seriösa billiga webhotel därute, som håller vad de lovar? Har någon nån länk till en lista med betyg på webhotel? Eller borde jag bygga server själv i garderoben?
Skandinaven är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-02, 03:26 #2
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2004

Det beror på vad som stod i ditt avtal när du beställde abonnemang hos detta webbhotell.
Men troligen kommer du inte få se några gröna ängar
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-02, 04:37 #3
Nykomling

Nykomling

Citat:
Originally posted by Mattias@Sep 2 2006, 03:26
Det beror på vad som stod i ditt avtal när du beställde abonnemang hos detta webbhotell.
Men troligen kommer du inte få se några gröna ängar
Mmm. Var lite rädd för det, men det är eg inte det viktiga. Det viktiga är att få någonslags upprättelse OCH att hitta ett webhotel som håller måttet.

Nu är det helg, så jag accepterar bristen på svar. Men på måndag, då jävlar är det bäst att nån har både förklaring och kompensation på gång. Annars skickar jag tomten på honom! *snällt elak*
Oläst 2006-09-02, 04:53 #4

"Gillar upptiden":
Jx.se Neno.se Patrikweb.se

"Kända webbhotell":
Crystone.se & Loopia.se

Sedan har givetvis alla webbhotell sina "up and downs", ingen kan garantera dig 100% upptid.
Ibland ryker hårdvara, ibland ström och ibland kanske deras internet gömmer sig i några timmar.
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-02, 07:59 #5
robert.liljedahls avatar
robert.liljedahl robert.liljedahl är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
robert.liljedahl robert.liljedahl är inte uppkopplad
Medlem
robert.liljedahls avatar

Reg.datum: Feb 2006
Jag _tror_ att jag rekommenderar
http://www.cliche.se/ ,
jag har inte använt dem själva - men dom
verkar bra.
robert.liljedahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-03, 13:51 #6
Rvns avatar
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
Rvns avatar

Reg.datum: Aug 2005
Håller inte webhotellet upp till det de åtar sig i avtalet ditt konto är bundet till kan du kräva pengarna tillbaka/ersättning för förlorade inkomster av olika slag. I regel brukar ersättning innebära att man får gratis abonnemangstid..

Jag antar att du betalar för SQL och levererar de inte SQL-stöd så får du ju inte vad du betalar för... Det är i sig ett avtalsbrott om inte felet åtgärdas... Om webbhotellet bryter mot avtalet har kunden rätt till ersättning/bryta abonnemanget med pengar tillbaka utan uppsägningstid.

Jag kan starkt rekommendera Rareshell, rareshell.com, som jag använder till alla mina siter.. Har varit väldigt lite nertid på de 2-3 år jag har hostat där...
Rvn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-03, 21:19 #7
Nykomling

Nykomling

Kort efter att han fått igång den jävla sql'n så sänkte han min server i TIO JÄVLA TIMMAR!

Jag har satt gigrib på att hålla koll både på mina domäner och på hans, med en minuts intervall. Under samma tid hade hans server legat nere 1 minut. (jupp, 10 timmars nertid på en dag, innan klockan 18, snyggt va?) Igår var det bara 4 timmars nertid, men då funkade ju inte sql'n alls, så ...

Han skyllde givetvis på sqlservern per telefon, men det är skitsnack, eftersom det ligger ett htmldokument som berättar om att problemen beror på webhotellet..

Snubben är förövrigt medlem här. Blir jag bannad om jag talar om vem det är?
Oläst 2006-09-03, 21:22 #8
Nykomling

Nykomling

Är http://www.scorpionshops.com/ något att rekommendera? (inte dom jag har problem med, för tydlighetens skull).

Kan man skicka idioten jag hyr av idag en räkning på alla kostnader inkl arbetstid för att flytta på saker och ting? Vad är en bra timlön för en duktig konsult som jag? 1000 spänn i timmen? Tar jag i nu?
Oläst 2006-09-03, 21:27 #9
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Kjette
Citat:
Ursprungligen postat av Skandinaven
Snubben är förövrigt medlem här. Blir jag bannad om jag talar om vem det är?

Varför skall du bli bannad?
Jag är ny här, jag har inte 100% koll på oskrivna regler och sådär, och det skulle ju kunna uppfattas som personangrepp om jag råkar tala om vad jag tycker om t-skallen som missköter sig. Men det funkar kanske om man håller sig till rena fakta?

Jag har sett forum som slängt ut folk för mycket mindre saker än så.
Oläst 2006-09-03, 21:28 #10
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Rvn - du har förvisso rätt i att att inte levererat vad som avtalats är ett avtalsbrott, men om detta är tillräckligt för att säga upp ett abonnemang är inte alldeles självklart. Det beror väldigt mycket på vad som står i det avtal man ingått och väldigt sällan har något webhotell avtal som medger ersättning vid liknande problem.

Jag har dock svårt att tänka mig att man, om man själv säger upp avtalet med anledning av en liknande händelse, skulle behöva betala mer i ett ingånget avtal, såvida man inte har att göra med helt oseriösa företagare.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017