FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sitter och petar lite reskontragrejjer och upptäckte en kund som normalt aldrig är sen med fakturorna nu var väldigt sen med den.
Började kika lite smått i pärmen och plockade fram PDF;en, nu hajjar jag varför dom inte betalat den ![]() Undra vad man tänkte på när man skrev den utan att reagera... Nån fler som har lite tokiga exempel på bortgörningar ? :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
sälj den till ACME ;-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ni har inte hunnit betala in momsen på den....
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Bittan som sköter den biten ringde och va funderande över fakturan, då jag fann denna, inte ett enda rätt, 10 dagar netto står det, ändå är det 30 dagars fakturatid och 3850 både på summa och antal, jag måste ha varit riktigt riktigt onykter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
vore fint med sådana fakturor lite då och då iaf.. eller hur
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har vart med om när en lön skulle knappas in och istället för 40,00h á 110kr så blev det 4000h á 110kr. Personen (inte jag
![]() När personen i fråga fick lönen så kontaktade hon löneavdelningen, tur med ärliga människor ![]() //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Man har lyckas fakturera förlite några gånger till kunder, då betalar alla fall kunden :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Den som fick fakturan tyckte nog inte att den var lustig utan snarare olustig.
I min gröna ungdom, på mitt första och sista jobb med stämpelklocka (aldrig mer), glömde jag att antingen stämpla in eller ut en gång i början av månaden. Systemet trodde att jag hade jobbat alla nätter under hela månaden, och dessutom dygnet runt under helgerna. Det blev en rätt skaplig löneutbetalning. Lönekontoret tyckte att det var för krångligt att rätta till så de sa att jag skulle behålla pengarna. Nu gjorde jag inte det, men jag minns att det var ett jäkla strul att betala tillbaka. De hade inga rutiner för sådant. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Visserligen inte en faktura, men jag var VÄLDIGT nära att betala ca 20kkr till Loopia för ett domännamn... (Plusgirot tolkar visst . som tusenseparator!)
Sedan har vi en kund som faktureras var tredje månad (en ganska stor summa också). På grund av SBS gick det iväg en faktura två månader i rad, och han betalade! Det var först när jag undrade varför den månadens försäljning varit bättre än vanligt som jag upptäckte det... Lätt att åtgärda dock (nästa faktura fick vänta 3 månader extra bara) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||