FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har lite brådis iväg nu, men måste helt klart snabbsvara dig innan jag springer.
Sätt t ex float: left; istället för display: inline; Det är visserligen valfritt, men display inline kan vara vara lite knepigare att få till, speciellt i vissa browsers (IE5.x har jag för mig). Istället för att använda list-style-type: square; så skulle jag använda list-style-type: none; och sätta en background-image till ul.link li {} istället plus en padding-left som gör att texten förskjuts från din background-image. Background-imagen är en liten "square" som du t ex gjort i Photoshop, vilket är bra, då den ser likadan ut i alla webbläsare, en klar fördel för ditt utseende (inte ditt då, utan din hemsidas ![]() Positionera ut background-imagen rätt med horisontal/vertical position. Gotta run! Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Värkar ju riktigt knepigt med background image. Kommer den verkligen att hamna rätt då (till vänster om länken).
Som det ser ut nu så sitter alla länkar ihop, inge mellanrum alls. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Använd padding-left för att förskjuta texten gentemot bilden. Använd sedan margin för att sätta marginalen mellan de olika elementen så blir det nog bättre.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Exakt, följ mitt och dotvoids exempel. Det är mycket snyggare och faktiskt väldigt enkelt med bakgrundsbild.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|