FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vet någon någon bra online editor, där jag kan ändra hemsidan online. Har för mig att det finns ett program där man går in på hemsidan och sen klickar man typ uppe i verktygsfältet och sen kommer programmet upp och den connectar och så kan man enkelt ändra sidan online! Tacksam för hjälp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns ett flertal gratis CMS att använda.
Testa Google på free cms |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Varför vill du ändra hemsidan online?
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tycker det är lättare
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hehe, okej, det vet jag inte, då måste man ju ha koll på vad man ändrar och ladda ned filerna efteråt så man har dom på hårddisken också....
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kanske söker tinymce eller fckeditor?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ett cms har sitt syfte. Dels om man vill kunna ändra sidan varifrån som helst, utan att för den delen ha dreamweaver eller liknande installerat. Dels är det också lättare att integrera det på sidan så ifall man har fler som editerar sidan som också råkar vara HTML-analfabeter slipper de krångla med filöverföringar och placeringar på rätt ställe. Till supermrdaniel: Det är inte bara så enkelt att skaffa sig en "online editor" och tro att man är i hamn. Man måste bygga en hel applikation kring det, att ta hand om datat som editorn producerar och spara det på rätt sätt. Antigen i en databas eller i en fil. Sedan måste också applikationen "komma ihåg" att länka till den nya sidan så att man kan nå den enklare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Han kanske inte alltid gör om sidan "hemma" och tycker då att det är lättare att göra det online så han kan sitta vart han vill..
(bara en gissning). ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Har hört talas om att det ska finnas något program som ligger som ikon uppe i verktygsfältet sen klickar man på den så väljer man vilken hemsida den ska connecta. Man lägger själv in i programmet alla ftp-uppgifter sen connectar den min hemsida som jag är inne på, så kan man enkelt ändra all text på hemsidan. Igen som känner till detta program? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|