FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag undrar om någon vet ett bra webbhotell med server i Sverige (dvs inte B-One) som har stöd för ASP, PHP och mySQL på samma server? Driftsäkerhet och bra support är viktiga faktorer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Loopia har allt detta, MySQL kostar dock extra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ta kontakt mer loopia, de lägger upp ett konto på en linux och en windows server för samma pris. Det borde väl fungera?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns nog fler. De som kör PLESK på Windowsservrar har med 99,9% säkerhet PHP och MySQL på samma burk.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Varför ska du ha mysql på samma burk?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Sant mySQL behöver inte vara på samma burk, det är en fördel om det ligger på en separat server, men inget krav.
Det viktiga för mig att jag kan köra en asp-lösning på www.domän.se och en php lösning på www.domän.se/underkatalog. Jag vill inte lägga det på en subdomän då det är sämre ur Pagerank-synpunkt. Är det inte antingen eller på Loopia, antingen köper man Windowspaketet eller Linuxpaketet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
PHP brukar fungera fint under windows också. Jag skulle rekommendera en windowsserver som stöder både ASP och PHP.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
PHP hör hemma under UNIX/Linux på samma sätt som ASP hör hemma under Windows. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
OK, men det gäller domäner eller subdomäner. Vill jag ha PHP i en underkatalog är alternativet att hitta en Windowsserver som kör PHP, alt en Unixserver som kör ASP?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|