FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Funderar på byta hotell till Neno (Gate 9) eller Aleborg, har haft Loopia i 1 år nu och sidan har varit seg och nere till och från utan förbättring. Vad har ni för tips, vill undvika samma strul igen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Bläddra lite i WN:s webbhotellsguide och se om du hittar några passande erbjudanden. Tror det är svårt att få objektiv information genom att fråga runt här.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det enda vettiga rådet är väl att du bör fundera över vad det är värt för dig med en fungerande sida - var inte dumsnål, om du har en verksamhet som har nåon som helst betydelse kanske det kan få kosta som en utekväll eller två, dvs försök undvika de absolut billigaste eftersom de allt som oftast och också är de allra sämsta vad gäller stabilitet och prestanda. Många av de mindre och billiga brukar ha en mycket ojämn support.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Xamda, talar du av erfarenhet? Många utav de svenska webbhotellen har "10-kronorspaket", och dessa är långt ifrån dåliga eller "ojämn support".
Sedan att många webbhotell under sommaren har haft driftproblem är en annan femma, men det beror inte på att dom tar 10kr för ett webbpaket. /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Men å andra sidan - allvarligt - hur mycket support är rimligt att förvänta sig för 10 spänn!?
Jag skulle nog som Xamda rekommendera att välja med förnuft istället för plånboken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det finns en hel del bra leverantörer du kan välja på om du vill bort från Loopia. Om du letar efter hotell med lite lägre prislapp, så skulle jag rekommendera Sajthotellet, som har rejäl utrustning och en driftmiljö i toppklass. Dessutom tillräckligt stort för att ha en fungerande kundtjänst/supporthantering. Enligt ipwalk ser de dessutom ut att ha väldigt bra uptime.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag rekomenderar som vanligt Sajthotellet (www.sajthotellet.com)
Kör i stort sett alla mina siter där UTAN problem. När det varit problem, jo alla webbhotell råkar ut för det någon gång, så har det alltid lösts fort och smidigt. Kör utan vidare en site med ca 2 - 3 k unika besökare per dag på SHARED HOSTING, utan några som helst problem. Forumet går dock segt, men det är INTE sajthotellets förtjänst utan WebWizForums programmerare .... ju fler poster, ju segare blir forumet. De är inte dyrast, de är inte heller billigast, men de är värda varenda öre för sina snabba servrar, sin snabba support och sitt trevliga bemötande. cya, /PatrikB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kan rekommendera Aleborg eller sajthotellet... Långa namn på webbhotell är bra, håll dig borta från dom korta namnen, 2 bokstäver är alldelles för lite, även 6 bokstäver är i underkant
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för alla svar, ska kolla upp sajthotellet då. Läste mycket positivt om Neno (Gate 9) tidigare, någon som har nån erfarenhet av dom? Är dock förbluffad över hur sega Loopias servrar varit under det år vi haft dom, supporten bra och admin gränssnittet bra, men segt nått otroligt och då har vi en väldigt simpel sida ändå.. Vill bara att andra slipper det problem och strul vi har haft under våren och ända sen november egentligen. Har jobbat mot deras servrar dagligen i princip.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |