FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej! jag undrar lite vad ni har för system för orderhantering och fakturering till era webbhotell...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det största systemet är väl förmodligen modernbill (www.modernbill.com). På sidan hittar du information om själva systemet men det går tex. att koppla mot WHM.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Orderhantering kör vi egenutvecklat, tillsammans med SPCS.
/Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Kör också modernbill v4, en egenhändigt översatt version (kopplat mot DirectAdmin).
Modernbill är bra i alla fall, lite rörig prissättning nu bara, men det fungerar. Jag har inte vågat mig på att anpassa version 5 däremot, det verkar vara för mycket som ännu inte fungerar i den. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för era svar!
Citat:
Citat:
Finns det någon färdig svensk översättning? svaret finns säkert på deras sida men efter en kort sökning på den så gav jag upp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har tittat runt på några olika och jag tycker att WHMCS verkar bra.
http://whmcs.com/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi använder ett egetbyggt webbbaserat som använder soap för anrop till reskontra med mera. Vi bygger konstant ut det och har idag stöd för följande:
1. Fullt valutastöd. Inbetalningar i T ex EURO reserveras i euro och räknas om till sek bara i bokföringen. 2. Periodicering av webbhotellsinkomster över året. 3. Reserverade belopp, ( bra vid domäntransfers där man vill kunna reservera pengar som kanske kommer att återbetalas eller där man vet att kunden kommer att handla inom kort) 4. Förskott, t ex när kunden får avslag på ett betalt domännamn och man återvetalar till kunden så sätter man pengara på detta konto som kunden kan använda när han köper andra produker och tjänster. 5. BG filhantering. ( Vi får automatiskt in inbetalningar från BG och när de bokförs automatiskt så triggas fakturaraderna så att registreringar och förnyelser går iväg) 6. OCR hantering 7. Skapar faktura och inbetalningsjornaler som exporteras och importeras i SPCs automatiskt. 8. Påminnelseservice 9. Inkassoservice 10. Avaktivering av avtal som inte betalar i tid. (avstängning av webbar som inte har betalt i tid) 11. Avtalsfakurering. 12. Kortbetalningar i sek och euro. 13. Kontroll av VAT nummer så vi debiterar rätt moms på utlänska kunder. 14. ASP / Mysql / SOAP baserat. Fler funktioner finns också men detta är en början iaf. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|