FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det ett allmänt problem att e-post skickat med gmail fastnar i spamfilter hos mottagaren?
Det har hänt vid ett flertal tillfällen för mig och jag funderar nu på att sluta använda kontot...vilket vore tråkigt. Anledningen till problemen verkar vara att andra gmailanvändare på samma IP eller mailserver el ngt liknande har noterats i diverse spamfilter och därför drabbas alla andra på samma server. Efter ett par dagar har blockeringen släppts men det är svårt att veta när mail kommer fram och när det inte gör det. Är det något jag kan göra för att säkerställa att mailet kommer fram? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det har hänt mig också, men anledningen i det fallet är troligen att jag har en massa "konton" på Gmail med egna domäner, och när jag skickar från dem läggs det på en "Mailed-by: gmail.com" i headern. Visa filter tuggar då mailet till flis per omgående. Har kontaktat Gmail om den saken, får se om det händer nåt...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
sluta anvanda adressen
[email protected] sa kanske det fungerar battre na alvarligt talat sa har inte jag mmarkt nagra problem med det ar detta ett nytt fenomen eller har du markt det itdigare... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||