Nykomling
|
|
Reg.datum: Jul 2006
|
|
Nykomling
Reg.datum: Jul 2006
|
Sjösatte en sajt för mitt företag för ett par månader sedan och förvånansvärt nog trillade nästan omedelbart ett par av mina artiklar upp på "topplaceringar" i google och en hel del klickade sig till företagets site därifrån. Jag är ganska aktiv i några newsgrupper och har i och med att siten kommit upp även stoppat in webadressen i signaturen, så det är därfrån majoriteten av besökarna hittar till mitt företag. I alla fall; efter ett tag beslutade jag mig för att plocka bort möjligheten att ladda ned företagets tekniska artiklar och nyhetsnotiser som pdf-filer, eftersom pdf-genereringen funkade lite halvdåligt och själva utseendet blev helknasigt. Allt sedan dess har artiklarna rasat i google, och nu är dom inte längre ens indexerade :angry:.
Skall jag vara orolig, behöver jag skruva på någonting, eller piggar google på sig så småningom? Jag har använt "google sitemaps" ända sedan siten var ny, och där ser allt bra ut (förutom att jag inte har någon officiell pagerank, men det kommer väl med tiden -jag har som sagt bara kört ett par månader).
Henrik
ps, om någon vill ta en titt på eländet så finns adressen i min profil ds
|