FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
RÄTTELSE
RUBRIK SKULLE VARA: Satelit-TV via PC "Here's How TO Make Your Computer Into A FREE Satellite TV! Over 87 Countries and 700+ Channels of Sports, Movies, News, And More... At Full Screen!! NO SATELLITE OR CABLE REQUIRED... NO MONTHLY FEES..." http://www....satellite-pc.com/main1.htm (Satte några extra punkter i URL:en så de inte får direkträffar, ifall de är oserösa) Hittade detta erbjudande på nätet. Visst låter det för bra för att vara sant? :huh: Eller??? Nu med Nordeas (även FSB) säkra kortbetalningar så är det i alla fall OK att lämna ut sitt kortnummer... Om bara tjänsten finns. Någon som vet något om detta, eller är det ännu en bluff? Fann reklamen på CinemaNow Free Player. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Regeln säger ju att om det verkar för bra för att vara sant, så är det bluff. Jag skulle aldrig chansa.
I detta fallet finns det inte heller ingen fakta om vad som krävs för bandbredd (eller för den delen att man ens behöver bredband, sånt brukar de vara petiga med att skriva i USA för att slippa stämningar). För eftersom ingen hårdvara behövs måste det ju vara nån streamingtjänst de försöker lura på en. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
ca 400 Kbits/sekund verkar det dra, om man kollar på deras screenshots. Men frågan är hur länge man får kolla för 500 kronor, bandbredd är ju inte gratis. Det står iof att det är en engångsavgift, men det verkar konstigt. Finns garanterat en (stor) hake någonstans.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vore väldigt roligt om någon här testade
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Eftersom man inte får prova det innan man betalar så känns det självklart att man håller sig borta från detta. Hade de varit seriösa så hade de väl haft någon form av BETA som man kan testa.
I vilket fall, jag vet att det finns ett program som heter TVants (tvants.com) som är till för att just titta på TV via internet. Jag har endast testat det en gång och vissa kanaler gick väl ok att titta på, andra var rent ut sagt usla. Har dock kompisar som haft bra erfarenhet av det. TVAnts är alltså ett P2P program och hela hemsidan är förresten på kinesiska, men det ska nog inte vara helt omöjligt att lyckas hitta download länken om ni vill prova. Jag lyckades när jag var där för ca ett halvår sedan. ![]() Principen är alltså att man streamar en TV sändning och via P2P så kan alla titta på TV utan att en enskild server belastas allt för mycket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fan vad sugen man blev på att testa, funderar nog på att testa, himla sugen man blev
![]() Men sidan känns lite oseriös samt att man inte få testa före man beställer.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
PPLive och SopCast är två andra liknande program som är gratis. Mest kinesiskt, men en och annan amerikansk kanal också. Jag kollade på fotbolls-vm genom SopCast och det funkade hyfsat. Kul när amerikanska kommentatorer uttalar svenska namn..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
dreambox går ju köra
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Det rör sig troligt om en person som förpackat om websidan (eller liknande) http://www.channelchooser.com/ i ett programskal och säljer detta.
Ganska smart, men inte riktigt seriöst. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|