FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej å hå.
Vet inte om någon har tagit upp ämnet tidigare men ni som har ett HB och ansökt om en specifik EU-domän, och dessutom fått avslag. Det är värt och ringa och fråga varför ni inte fick domänen. I mitt fall visade det sig att registrator-agenten inte visste att HB stod för Handelsbolag. Så när jag hade skickat in XXXX HB så tog det flera månader och till slut ett avslag. Kan nämna att jag var den enda som ansökte om den under den Sunrise peridoden för företagsnamn. Tjipp! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
VIP
|
vad var det för domännamn då?
typ namn-hb.eu / namnhb.eu? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Enklast är väl att registrera det nu om det fortfarande är ledigt?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Alltså, i ansökan till namnet så skrev vi "Bolagsnamnet HB" istället för "Bolagsnamnet Handelsbolag"
Ansökan till domänen gällde alltså "Bolagsnamnet" men eftersom inte registratoragenten visste att HB står för Handelsbolag så blev det en lång fördröjning och sedan avslag med att namnet inte överensstämde med firmanamnet. Men efer att jag ringde dit och pratade med svensk support så ordnade han det genom att gå igenom ansökningen 2 dagar efter. Och då stämde allt. Ett exempel: ansöker om Tennishallen.eu, har ett HB som heter Tennishallen Handelsbolag". Skriver "Tennishallen HB" i ansökan. Får avslag för att HB inte stämmer överens med Handelsbolag (ja, personen visste inte det). jonny: nix, 40 dagars väntetid och sen även risken för att Snapbacktjänster letar efter den. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|