FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har ett problem som jag har brottats med länge.
Ska tillåta användarna att ladda upp sina egna bilder på sidan, dom kommer sen visas i ett fast format tex. 80x60 px. Har löst alla problem med kontroll av bilden storlek i kb och att formatet på den inte får vara för stort, men det känns ju jäkligt dumt att det ska visas en bild där det bara är något nere i ena hörnet. Jag har nånstans nån gång sett att man kan beskära bilder vid uppladdning, kan bara inte komma på var. Funktionen var sån att man hde en markeringsram som motsvarde den storlek som bilden skulle visas på sidan. Kanon enkelt att fixa en bild som intye förvrängs när den sen visas på sidan. Finns det nån som har en aning om vad det är jag snackar om kanske rent av vet hur detta funkar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag ber om ursäkt att detta inte har något med ASP att göra, men menar du t.ex. något sånt här?
php.amnuts.com/demos/crop-canvas/interactive.php Dock vet jag inte om det finns något liknande i ASP. EDIT: På studentportalen använder jag nästan exakt samma funtion + att jag har ett tillägg där användaren får förstora/förminska sin bild för att få in det som önskas i rutan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Rekommenderar en titt på: http://www.aspupload.com/aspjpeg.html
Där har du vad du söker, har själv använt det och det fungerar alldelles utmärkt! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Var percis den funktion som finns på php.amnuts.com/demos/crop-canvas/interactive.php som jag är ute efter, skulle vara hult underbart om man kunde få tag i nåt liknande till ASP.
Tack för tipset om ASPJpeg har inte hunnit titta så noga på det än men det varkar inte vara exakt det jag söker tyvärr! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Har hunnit kolla lite mer på det nu.
Det var precis det jag var ute efter visade det sig. Nu ska man bara lära sig hur det funkar, har kollat deras hemsida stod inte mycket där. Nån som kan tipsa om nåt ställe som har lite mer info om ASPJpeg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
http://www.eurofasthost.com/support/...ation/aspjpeg/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Har kollat igenom deras hemsida och har läst manualen.
Jag har fått ording på allt göra bild skarpare, ändra storlek etc utom just den funktion som jag verkligen vill komma åt (crop). Har letat som en galninge efter kodsnuttar och texter om hur den funkar men inte kommit upp med nåt. Om det finns nån i dett avlånga land som kan ge mig ett exempel att jobba med skulla jag vara evigt tacksam |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|