FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag provade att skapa en "begränsad Google" som bara söker bland svenska nyheter genom att lägga in en lista på svenska nyhetssajter (c:a 30 sajter). Det funkar okej, även om jag, precis som i vanliga Google, saknar möjligheten att få sökresultaten i någon form av datum-ordning.
Jag har lagt min test på nyhetr.se om någon vill prova. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag får dock upp massa träffar som inte är från svenska nyhetssajter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag får upp träffar från wikipedia, vilket åtminstone inte jag skulle kategorisera som nyheter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nä, det ska inte vara några resultat från Wikipedia med vid en sökning här www.frisim.com/nyhetr/. Det är 29 "typiska" nyhetssajter som det ska sökas bland, typ sr.se, tv4, aftonbladet, osv. Hur hittar ni resultat från Wikipedia, eller andra "icke-nyheter"?
Är det någon annan som byggt något med denna nya CO-OP tjänst? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
/edit: Vid närmare kontroll så verkar det vara exakt samma resultat som vid en sökning på google.se. //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag slog en sökning på det småaktuella ordet kulturminister, Första svaret är träff från wikipedia. Sökresultaten verkar åtminstone inte vara identiska med en google.se-sökning. Har inte undersökt det djupare dock.
Stilren design, måste jag tillägga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Blä... Det verkar som Google CO-OP inte funkar något vidare om man kör IE7. Ni som säger att ni ser bl.a. wikipedia bland resultaten, ni ser vanliga Google.se-resultat. Ni har också "Sök på hela webben" förprickat på resultatsidan. Så ska det inte fungera.
Använder ni Mozilla 1.5 eller 2 så ska det dock fungera. Jag tror att problemet ligger i koden från Google. Söker man på Reinfeldt så bör sökresultaten bli detta. Skumt att Google inte testat detta bättre innan... för jag hoppas att det inte är jag sm gjort fel, jag har ju princip bara kopierat sökrutan från Googles exempel. Nå, är det någon annan som provat? Vad mer skulle man kunna använda detta till? Kanske göra sajtsökningar, typ att bara visa sökresultat från WN.se? Något mer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jo, det verkar stämma att det inte fungerar med IE7, men när jag går in genom din länk, nicclas, så fungerar det som det ska även om jag sedan söker på annat (jag har IE7). Så felet ligger nog i övergången mellan själva "startsidan" och resultatsidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har FF 1.5.0.7.
För mig funkar länken bra, men när jag själv gör en sökning blir det som tidigare nämnt fel. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|