FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Administratör
|
Senaste veckan har jag börjat få massa telesamtal från Japan där dom vill informera om deras produkter, nån mer som nyligen fått "spamsamtal" från Asien?
Hittils 3 st idag. WN
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Vilken typ av produkter är det de vill tillhandahålla och till vilket nummer har de hört av sig (företagsnummer/privat)? Har du frågat var de fått dina kontaktuppgifter ifrån eller har du själv några idéer?
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag har fått dessa samtal 2 ggr. En gång för en månad sedan och en gång förra veckan. Uppgifterna dom hade om mig var över 2 år gamla... (trodde jag jobbade på ett företag med samma namn som en gammal webbplats).
Dessvärre snackade japanen så fort och bröt så kraftigt på japanska så jag förstod inte riktigt vad han ville. Dom ville höra av sig på något tag senare men jag tackade nej... Annoying...
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ah! Äntligen någon som också får telefonsamtal från Asien.
![]() Under 2003 ringde 4 försäljare från Asien till vårt företag för att sälja aktier eller annan investering. De pratade 10+ minuter och var riktigt hängivna.. gav ett någorlunda seriöst intryck. I år har jag fått ett samtal från utlandet (med svensk telefonist). De ringde på uppdrag av IPSOS Panel och sökte efter utvärderare. Tackade jag och är nu med i någon form av enkätsystem där det delas ut presentcheckar(?). Någon fler här som blev uppringa av dem? De hade tydligen en rätt lång lista över större utvecklare / företag i Sverige. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjena!
Det här blir mitt första inlägg på forumet, så jag hoppas det hamnar i rätt tråd. Jag fick för 3-4 månader sen, ett mail från nåt företag i något asiatiskt land, minns inte exakt vilket, men Thailand, Kina, hong kong eller nåt sånt. Deras VD skulle på besök till Sverige, och dom ville träffa mig. Jaha tänkte jag, och slängde mailet i papperskorgen. Mail från indonesien, kina, indien och sånt är vardagsmat. Produkterna dom försöker sälja till mig är T-shirts, och lite andra kläder som dom sett på vår hemsida. Jag tänkte ju inte mer på detta, och så ringer det nån tant som pratar jättesnabbt, och jag förstår inte ett ord. Jag förstår snabbt att det är dom som mailat mig, och gör det enda rätta och lägger på luren. Inte för att vara oartig, utan det blev så pinsamt bara. Men nej, dom fatta ju inte poängen. Dom ringde mig 10 gånger på kanske en halvtimma, jag blev till slut tvungen att stänga av mobiltelefonen. Det var enda gången det hänt mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har också blivit uppringd av IPSOS. Vid en snabb ovetenskaplig koll ser de seriösa ut, och jag har efter att jag tackat jag blivit helt förskonad från spam från de, så IPSOS verkar vara OK.
Förutom det faktum att de frågar mig vilket visar på dåligt omdöme ![]() Några asiatiska samtal har jag inte fått däremot. Än. Jag å andra sidan sparat alla "Nigeria" mejl som jag fått och sammanställt de i ett Excel blad. Intresseklubben noterar att det verkar flyta omkring mer pengar i Nigeria än hela Afrikas BNP. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag får mail därifrån istället... Tråkigt det med när du inte fattar nåt av vad de skriver om...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag blev också kontaktad av IPSOS och visst verkade de seriösa, men orka liksom. Killen som ringde verklade bli väldigt förvånad när jag sa att jag inte ville vara med eftersom jag inte pallade
![]() Förra året var det ganska många asiatiska samtal, bla Cambridge International och Alisha Brown som jag roade mig lite med. Det handlade självklart inte om några snabba pengar, men en röd ferrarri skulle jag kunna köpa "om jag fick lust för det" Haha. Fick också lite lustiga samtal från andra europeiska länder, bla inbjudan till ett svindyrt seminariom om WLAN och en massa partnerskapsförfrågningar av typen vi referrar kunder till er, om ni betalar oss massor av pengar. ![]() Behöver jag tillägga att än så länge har jag inte handlat |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|