FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Behöver feedback/kritik på denna layout. Jag vill inte "avslöja" mitt projekt så jag har tagit bort loggan och ändrat texten. Sidan får ju helt klart ett stort ansiktslyft när loggan kommer dit men strunta i det och ge mig feedback på det andra.
Jag har endast möjlighet att se sidan i IE 6.0, så jag skulle uppskatta om ni kunde jämföra sidan i IE med andra webbläsare. ![]() http://www.jennifernilsson.se/test/ Vad är bra, vad behöver förbättras, vad går totalt bort m.m... ? Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Säg till om inte länken funkar!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kænns lite mytcket "8 år tillbaka i tiden".
EDIT: "" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som vid all estetisk verksamhet så måste man använda sig av kontraster annars blir det som att titta mot solen.
Skippa det ljusgrå om du vill använda ljusblått. Vit bakgrund ger oftast ett mer seriöst intryck samtidigt som själva siten känns mindre "inboxad". Grå text i blå platta är rätt hopplöst att läsa, du vill ha tydlig text så att besökaren orkar stanna kvar! Lägg in en rund form någonstans som lättar upp sidan lite. Skippa alla grå ramar runt boxarna, det blir bara otydligt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag har vit bakgrund i textfälten, jag har inte grå text i en blå ruta. :blink: Eller vart menar du? Min dator visar inte färgerna riktigt som på andra datorer så det kan ju vara det isåfall.. Runt vilka boxar menar du att jag ska skippa gråa ramar? Tack så mycket för feedbacken! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu har jag ändrat lite, vet inte om det var hur du menade men jag tyckte att det blev lite bättre. Vad tycker ni? Den nya är http://www.jennifernilsson.se/test/index2.html och den första är index.html.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Smaken är ju som baken men tycker tyvärr att designen är lite tråkigt. Känns som att jag sett precis samma sida många gånger tidigare. Svart och turkost är i princip alla färger som används. Men du kanske planerar att ha bilder och liknande i texten som lyfter sidan och intrycket.
Tycker allmänt att sidor där man trycker in allt i block som man i sin tur staplar på varandra känns tråkiga. Känns som att man försöker trycka in så mycket info som möjligt och saknar fantasi för hur man ska dela upp sidan. Säger bara: Mer "ljus", luft, variation och färger åt folket ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Okej, tack för feedbacken.
![]() Meningen den är ju att sidan inte ska ha någon extrem design utan en enkel, lättanvänd sida. Den ska handla om djurrätt och djurförtryck så jag försöker att få sidan så enkel som möjligt eftersom målgruppen av våra besökare kanske inte är så "proffsiga" på webben. Några tips hur jag kan få den bättre? Vilka färger tycker ni att jag ska använda? Men som sagt så får ju sidan ett rejält ansiktslyft när loggan kommer dit så det kan ju vara det som ni tycker fattas just nu. Jag tar emot alla tips! Bara sidan inte blir för extrem. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om vi säger så här då, vad säger ni om den här: http://www.jennifernilsson.se/masqot/masqot.html ? Ska jag byta ut denna mot den blå/gråa, ska jag ta den blå/gråa eller ska jag skippa båda?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|