FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Någon som vet nått bra program för att skicka ut mail från servern till alla mail adresser i en databas som man säger till programet att hämta från...
Alltså programet skall kunna skicka ut ett mail till alla mina användare som alltså är sparade i en mysql-databas! Helst open source... Skall köras på unix maskin... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du kanske kan hitta något på www. hotscripts.com
Annars kan man ju alltid skriva ett eget om man kan PHP/ASP m.fl. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det måste väl vara tokenkelt att slänga ihop något Perl-script som öppnar en pipe till sendmail och skickar dina mail?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
fj0ttis: vill inte köra php då det har en tendens att få time-out...när det blir många mail...
zmodem: perl är säkert bra...men jag vill gärna ha en komplett lösning som används i praktiken...har inte tid att skriva nått eget...har redan för mycket jobb... Sen har jag ett krav till...man skall gärna kunna avregga sig direkt genom att svara på ett mail och så... Tror jag sett ett program som heter Mailman men det var ett tag sen och jag hitta inte så mycket information om det... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Kanske Majordmo kan vara något för dig, jobbar väl inte direkt mot MySQL men ger ganska många möjligheter, är dessutom open source...
http://www.greatcircle.com/majordomo/ //Urban |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Mailman ===> http://www.add2it.com/scripts/mailman-free.shtml
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
alla dessa verkar syssla med mailinglistor...alltså sånna man prenumererar på och som alla kan skicka till alla med...det jag vill ha är nyhetsutskickare typ...dom går ju att använda som det med men det är ändå inte riktigt rätt känner jag...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Möjligtvis Perl... Vill inte köra det över webben då det oftast får time-out då.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Dessutom går PHP minst lika bra att köra direkt i ett skal. (Då är för övrigt ingen timeout satt som standard.)
![]() |
Svara |
|
|