Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Målgrupp kvinnor 30+

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-28, 23:11 #1
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Har WN som tidsfördriv

Har redan efter två dagar en ny sidas lansering insett att jag totalt missat målgruppen med annonsering.

Letar efter kvinnor i 30-50års åldern, någon som har erfarenhet av vart "dessa" söker sig på nätet?
Fördomsfull som jag är tänker jag inriktingar symaskin, föräldrarskap och graviditet. Tar gärna emot förslag vart jag ska rikta annonserna och erfarenheter =)
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-28, 23:23 #2
youngbloods avatar
youngblood youngblood är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
youngblood youngblood är inte uppkopplad
Medlem
youngbloods avatar

Reg.datum: Aug 2005
> viktminskning, hälsa, solsemester.

hmm.. bingo bland de äldre kanske!?
youngblood är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-28, 23:25 #3
Tbj Tbj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Tbj Tbj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Ridsport och hästar
Tbj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-28, 23:30 #4
ToBad ToBad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
ToBad ToBad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
Resor, barn, mat, friskvård mm.
ToBad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-29, 01:18 #5
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

tackar för svaren, räcker en bra bit =)
Oläst 2006-07-01, 20:57 #6
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Bengts avatar

Det här var nog en väldigt fördomsfull tråd rakt igenom. Kvinnor mellan 30 och 50 år, de finns förstås överallt. För det första är det inte en homogen grupp "kvinnor 30-50", för övrigt så är det inte så att de skulle fungera radikalt motsatt mot gruppen "män 30-50". Det enda man kan säga är att du finner färre kvinnor mellan 30 och 50 på vissa sajter och du finner fler på andra. Dock är skillnaden för stor inom det där spannet, i synnerhet om man tänker på sådant som har med graviditet att göra. Man kan undra lite över att du kom fram till målgruppen skulle vara just kvinnor som är mellan 30 och 50 år... Men, du har redan fått flera förslag där de kan tänkas vara överrepresenterade, jag kan lägga till Poesi, Böcker, Korsord, Frågesport, Musik m.m. m.m. m.m.

/Bengt
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-03, 20:56 #7
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by Bengt@Jul 1 2006, 20:57
Det här var nog en väldigt fördomsfull tråd rakt igenom. Kvinnor mellan 30 och 50 år, de finns förstås överallt. För det första är det inte en homogen grupp "kvinnor 30-50", för övrigt så är det inte så att de skulle fungera radikalt motsatt mot gruppen "män 30-50". Det enda man kan säga är att du finner färre kvinnor mellan 30 och 50 på vissa sajter och du finner fler på andra. Dock är skillnaden för stor inom det där spannet, i synnerhet om man tänker på sådant som har med graviditet att göra. Man kan undra lite över att du kom fram till målgruppen skulle vara just kvinnor som är mellan 30 och 50 år... Men, du har redan fått flera förslag där de kan tänkas vara överrepresenterade, jag kan lägga till Poesi, Böcker, Korsord, Frågesport, Musik m.m. m.m. m.m.

/Bengt
Det var som sagt en fördomsfull fråga och speciellt för mig som läst genus på universitetet innan. Men är fortfarande ganska övertygad om att det är över 50% kvinnor av antalet besökare på sidor om de ämnen som nämnts (tack igen alla) och att det är under 50% andel kvinnor av besökarna på sidor om t.ex. bilar, datorspel, verktyg.

Det jag eftersökte var givetvis att inte stå och betala för annonsering som riktar sig till medelålderskvinnor där jag får stå och betala för att visa det för en stor hög CS-spelande 14-åringar.

Kändes som en liten onödig moralpredikan det där inlägget ;-)

Folket här om någon borde veta ett och annat om att rikta sin annonsering.

Tilläggas bör att trots annonsering på sidor där yngre män är överrepresenterade visade det sig att över 80% av de intresserade var kvinnor i åldern 30 till 50år. Jag kan inte se någon annan tolkning än att det då skulle vara den målgruppen som är intressant.
Oläst 2006-07-03, 21:23 #8
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Vad är det du säljer?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-06, 00:45 #9
Bengts avatar
Supermoderator

Supermoderator
Bengts avatar

Citat:
Originally posted by Danski@Jul 3 2006, 20:56
Kändes som en liten onödig moralpredikan det där inlägget ;-)

Jo, det var lite provokativt kommenterat av mig (du lät ungefär som kvinnor 30-50 var hitresta från Venus och stöpta i samma form).
Om du faktiskt ska rikta annonseringen mot kvinnor från 30 år till 50 år utan några ytterligare kriterier så får du problemet att de hittar du faktiskt utspridda nästan överallt.
Som jonny frågade:
Citat:
Vad är det du säljer?
Vi tror alltså att du egentligen vill rikta dina annonser mot kvinnor mellan 30 och 50 år som har ett visst intresse. Om du vill rikta annonserna mot kvinnor 30-50 som är intresserade av knyppling så är det en helt annan sak än att rikta mot kvinnor 30-50 i gemen.
Men visst, en viss överrepresentation kan man ju räkna ut att de har på vissa webbplatser, och det har du ju som sagt fått tips om.

/Bengt
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-10, 11:20 #10
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Att annonsera mot kvinnor mellan 30 och 50 år i gemen är inte att rikta sin annonsering! Om du vill rikta mot ett speciellt intresse så måste du göra hemläxan som alla andra. beroende på vilken grupp du är ute efter så måste du göra en marknadsundersökning av kvinnor mellan 30 och 50 år i det specifika området du vill rikta din annonsering.. Kom gärna med mer info så är det lättare för oos att hjälpa dig.. Lycka Till..
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017