FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har redan efter två dagar en ny sidas lansering insett att jag totalt missat målgruppen med annonsering.
Letar efter kvinnor i 30-50års åldern, någon som har erfarenhet av vart "dessa" söker sig på nätet? Fördomsfull som jag är tänker jag inriktingar symaskin, föräldrarskap och graviditet. Tar gärna emot förslag vart jag ska rikta annonserna och erfarenheter =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
> viktminskning, hälsa, solsemester.
hmm.. bingo bland de äldre kanske!? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ridsport och hästar
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Resor, barn, mat, friskvård mm.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
tackar för svaren, räcker en bra bit =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det här var nog en väldigt fördomsfull tråd rakt igenom. Kvinnor mellan 30 och 50 år, de finns förstås överallt. För det första är det inte en homogen grupp "kvinnor 30-50", för övrigt så är det inte så att de skulle fungera radikalt motsatt mot gruppen "män 30-50". Det enda man kan säga är att du finner färre kvinnor mellan 30 och 50 på vissa sajter och du finner fler på andra. Dock är skillnaden för stor inom det där spannet, i synnerhet om man tänker på sådant som har med graviditet att göra. Man kan undra lite över att du kom fram till målgruppen skulle vara just kvinnor som är mellan 30 och 50 år... Men, du har redan fått flera förslag där de kan tänkas vara överrepresenterade, jag kan lägga till Poesi, Böcker, Korsord, Frågesport, Musik m.m. m.m. m.m.
/Bengt
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det jag eftersökte var givetvis att inte stå och betala för annonsering som riktar sig till medelålderskvinnor där jag får stå och betala för att visa det för en stor hög CS-spelande 14-åringar. Kändes som en liten onödig moralpredikan det där inlägget ;-) Folket här om någon borde veta ett och annat om att rikta sin annonsering. Tilläggas bör att trots annonsering på sidor där yngre män är överrepresenterade visade det sig att över 80% av de intresserade var kvinnor i åldern 30 till 50år. Jag kan inte se någon annan tolkning än att det då skulle vara den målgruppen som är intressant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad är det du säljer?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Om du faktiskt ska rikta annonseringen mot kvinnor från 30 år till 50 år utan några ytterligare kriterier så får du problemet att de hittar du faktiskt utspridda nästan överallt. Som jonny frågade: Citat:
Men visst, en viss överrepresentation kan man ju räkna ut att de har på vissa webbplatser, och det har du ju som sagt fått tips om. /Bengt
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |