FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjo!
Tänkte höra med er. Jag har 3 st domäner med orden "Stock" "Finances" och "Economy" med samma TLD. Är det bättre att göra en gruppförsäljning än att dela upp dom? Någon som har förslag eller ideér vad man kan använda dom till? Vore tacksam för kreativa svar. // AnOn |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad du ska använda dom till är väl lämpligtvis att utveckla någon/några sidor inom de områden som domänerna handlar om. Är lättare att ge specifika förslag om du skriver ut vilka domäner det gäller.
Vad gäller försäljning är det samma där.. Lite lättare att säga om man får veta vilka domäner det rör. Men kan säkert vara en bra tanke att sälja dom i ett paket om du skulle hitta en villig köpare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Alltså Economy.xx, Stock.xx, Finances.xx
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror det bästa är om du kan utveckla tre helt separata tjänster, få in lite kosing.. anställa ett par killar som jobbar heltid med siterna.
Sen snor du deras ideer (då du verkar vara dålig på att komma på egna), köper ut dem och jobbar vidare kring de nya tjänsterna. Inom kort bör du bli miljonär på inkomsterna från siterna. Sedan säljer du dem och drar dig tillbaka till en ö i söderhavet och slutar helt upp med domänhandel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ja som alltid, den mkt kreativa "bara ett inlägg till"-grazzy
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag bjuder på ett till gratis din skull anonymous
Varför tror du ens att nån här kan svara på din fråga? Du ger ju inte ens några detaljer. Jag kan titta i min kristallkula och se om vad den säger om du vill? Att sälja tre saker ihopklumpade borde väl snarare ge ett lägre pris än ett högre, men du blir av med alla i en transaktion. Och ang. kreativ , hur många inlägg har du postat som inte rör de minst kreativa här på WN nämligen domänhandel. Hur många % svar med värde har du postat i förhållande till % frågor om hur många kronor du kan klämma en domänköpare på? Om du inte är beredd att ta kritik eller ens lite jävla humor så köp en bok om försäljningsteknik istället för att sitta här och försöka leecha gratis-tips utan att ens berätta vilka domäner det rör sig om. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det enda jag inte angav var just toppdomänen, vilket jag inte tyckte var så relevant eftersom det inte är en populär (com net org info biz etc).
Ang idéerna till domänerna var för att ekonomi är ett såpass brett område, därav var tips tacksamt. Ja, jag ställer värderingsfrågor när det gäller domäner och det kan bero på att jag får en del bud men inte vill sälja av för "registreringsavgiften". Om någon ger mig ett svar så har jag iallafall ett område att röra mig i. Problemet med dig grazzy är att du ALLTID ska kritisera men jag får skylla mig själv, eftersom jag denna gång glömde skriva "har du inget vettigt att skriva så skriv inte". Nä, jag har ingen humor, får nog kolla på dina roliga klipp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Personligen tycker jag att domänerna inte är så bra eftersom det är ex. finances.se och inte finances.com. Men domänadressen är inte alltid det viktigaste, utan det viktigaste är "affärsidén" och hur du förmår utveckla en idé till en färdig produkt...men inte ens där stannar det...utan hur säljer du produkten sedan!
Domänerna är alla ekonomi-relaterade...idéer kan jag ge många, eftersom jag har erfarenhet i området, men de stannar hos mig =) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|