FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur många är det egentligen som sitter på en skärmupplösning på 800x600 nu för tiden...? Kan inte vara många?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...=2&t=14112&st=0 //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lär inte vara många, alla vettiga lär köre högre. Känns bara att det är folk som knappt lärt sig röra musen som kör på sådan upplösning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Beror ju på målgrupp...
Tror en stor % av blockets besökare tex. kör med 800x600... På min PDA har jag 300pixlar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Läs gärna ovanstående länk till en tidigare tråd jag startat.
Skärmupplösningen gäller vår kommuns sida. En kommuns sida har en verkligen en stor och bred målgrupp. Men som någon skrev, vilken målgrupp vänder man sig till, det är efter denna målgrupp sidan i första hand bör anapassas efter. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Som sagt "målgrupp"
Har en sida som vänder sig till den "allmänne svensken" där ligger 800*600 på ca: 7-8% vilket är en för stor del för mig att blunda för. Annan sida jag driver riktar sig mot människor som spelar datorspel online där har ca: 1-2% samma upplösning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Det beror väldigt mycket på.
Jag har hela 12,0% med skärmupplösningen 800x600 px på vår skoltidningen och endast 0,6% på min sida för webdesigners. 20 gånger mer på den ena alltså! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Statistik på cirka 1000 besök per dag har jag: 5.36%
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vår erfarenhet är att de blir färre och färre och att majoriteten körs 1024 eller mer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Många sidor är svåra att använda med 800x600
|