Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Joomla eller Dotnetnuke eller...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-07, 15:03 #1
Danielzan Danielzan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2005
Danielzan Danielzan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2005
Förmodar att liknande frågor ställts innan, men jag känner mig rätt förvirrad i CMS-universum just nu så

Vilket av systemen ovan skulle ni rekommendera? Alternativt något annat kraftfullt CMS, gärna open source, men även annat som är prisvärt.

Jag ska utveckla en relativt stor informationsportal med standardprylar som inloggning, profilstyrning, forum, betygssättning m.m. Men också med mer avancerad funktionalitet som direktuppladdning av filmer från mobil, stöd för 3G-mallar m.m. Vill gärna att verktyget ska ha stor flexibilitet så att ny funktionalitet och skräddarsydda lösningar kan byggas in utan problem.

Alla tips mottages med tacksamhet!
Danielzan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-07, 15:17 #2
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Jag skulle rekommendera Joomla med Community Builder som bas. Det finns massor med möjligheter att styra menyer, olika templates på olika sidor etc.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-07, 18:57 #3
sermoit sermoit är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2006
Nykomling

Som Westman säger.. helt klart Joomla. inget att snacka om

Har inte pysslat något med DotnetNuke. Jag grejjade med Phpnuke för några år sedan ifs. men ananrs helt kasst.

Joomla det kan jag
sermoit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-07, 19:57 #4
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
hehe, intressant att "det inte är något snack om" vad som gäller trots att du inte testat det ena alternativet. Och du verkar ej heller medveten om att det enda DotNetNuke har gemensamt med phpNuke är att båda har "Nuke" i namnet...

Personligen (och jag har sagt det här förr) är jag mer intresserad av ganska avancerade (men enkla att administrera) behörighetssystem. Och där faller Joomla/Mambo platt. i php/mysql världen kör jag Geeklog som förutom ett trevligt behörighetssytem är väldigt enkelt att göra egna plugin:er till. Något jag tror du behöver göra för att få alla önskade funktioner.

har kikat lite på DNN. Tyvärr har jag inte testat att göra plug:iner eller kollat närmare på behörighetssystemet, men folk verkar nöjda med DNN och enligt dokumentationen är behörighetssystemet betydligt mer flexibelt än Joomla så om jag skulle välja en .Net platform skulle DNN vara det självklara valet för mig.
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-07, 23:31 #5
Nykomling

Nykomling

Joomla! med JACLPlus och CB funkar helt ok. Hantering utav templates funkar bra och det bygger på öppenkällkod och funkar fin fint på BSD/Linux syustem. Okej det funkar väll på Windows också men varför betala extra? Geeklog vad jag förstår är mera ett loggverktyg. Det finns nog risk att man kan byta ut editorn och lägga till en annan för den som finns på demo sidan var inte mycket att hurra för.

Jag vet bara att vi har fått användare som är helt novisa att nyttja Joomla på ett riktigt bra sätt. Dom skapar sina sidor lägger upp bilder, skapar nyheter och allt sådant som man gör på sin sida. inga problem alls. Det talar för att det funkar på ett bra sätt. Sedan om det är det optimala för just dig? det vet jag inte. Pröva dig fram! prövade en hel del olika CRM en gång i tiden. Som ett gammalt Mambo freak så var Joomla självklart för just mig.

Kan ju säga redan nu att Joomla börjar bli lite kommericell (ursäkta stavningen). Mycket som du verkligen vill ha. Har tagits fram utav en 3:dje part och kostar pengar några kronor. Som te.x JCE kan inte tänka mig att använda JCE idag. Den har för många buggar tyvärr. Vad valde jag istället? det säger jag inte för detta med CRM är personligt och i många fall upp till siten som man ska "köra"

Lycka till med ditt val

// Martin Nygren
SerMoIT AB
sermoit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-08, 00:18 #6
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Tänkte själv ta en närmare titt på Drupal för att se om den är en bra grund för en webbplats som främst ska innehålla nyheter, artiklar och produktinformation med recension-/kommentarfunktion för registrerade användare.

Är det någon som har något bra/dåligt att säga om Drupal?
dannelito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017