FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Låt mig först säga Hej till alla här. Johan Brodd från JoBro Media med en ganska så enkel fråga om någon här kan ge mig ett svar.
Jag är programmerare. De färdiga filerna packar jag ihop med winrar för att publicera på internet. På grund av warez och annat dylikt så tillåter de flesta webhotell jag provat (de som är gratis, har inte mycket resurser att släänga ut på ett bra webhotell) inte de filtyperna. Jag har skrivit till dem med frågor om jag får skicka upp sådana filer i och med att jag programmerar, men nekats. I och med att de inte är open source så kan jag inte skicka upp dem på http://www.sf.net. Har provat diverse fildelnings sajter men där finns filerna bara kvar en begränsad tid och måste laddas upp på nytt. Så vilka alternativ är värda att prova? Finns det typ ftp sajter man kan skicka upp filerna på och de ligger kvar där? Även internationella sajter godtages. Mvh Johan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Gör en lista över möjliga webbhotell.
Exkludera alla som erbjuder fri trafik Exkludera alla som erbjuder löjligt stort utrymme Exkludera alla som erbjuder löjligt mycket trafik Sållar man bort dessa så får du vanligen kvar en lista på webbhotell som ger dig gränser på alla specifikationer och dessa hotell behöver inte lägga in i sina villkor att du t.ex. inte får ladda upp .rar, .mp3 och liknande. De flesta webbhotell jag känner till representerade här på WN tillåter de filtyper du använder. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Gratis hotellen brukar vara ute efter att du visar reklam på hemsidan som de tjänar pengar på. En direktlänk till en zip-fil innebär ingen reklam och däremed ingen intäkt.
Som Decibel skriver bör alla webbhotell där du betalar för dig fungera - med undantag för "fri trafik"-hotellen.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
> Exkludera alla som erbjuder löjligt stort utrymme
Hur stort bör största utrymmet vara? Det är till och med så att 20 Mb tycks vara för litet utrymme då de flesta programmen tar upp 2 - 5 Mb. Jag försöker hålla mig under 100Mb i storlek. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Normalt utrymme är väl mellan 50-300MB, fast är väl bara dom Danska hotellen som B-one/Surftown som är rätt hårda med sådant samt dom extremt billiga.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|