FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har skapat en drop down meny med ett program.
Funkar jättemega enkelt. Den skapar alla filer som behövs osv. Sen får man lite kod som ska klistras in på sidan där man vill att den ska vara. Kod:
<table border=0 cellpadding=0 cellspacing=0><tr><td><script language="javascript" src="sfengarrays.js"></script> <script language="javascript"> var HOPBn=false;uagent = window.navigator.userAgent.toLowerCase();HOPBn=(uagent.indexOf('opera') != -1)?true:false; if(document.all){if(HOPBn==true){ document.write("<scr"+"ipt language=\"javascript\" sr"+"c=\"sfmenuengopera.js\"></scr"+"ipt>");document.write('<div id="enghmplcmenu1" style="position:relative;width:485px;height:22px;background:#000000;padding:0px;overflow:hidden;border-width:0px;"></div>');} else{ document.write("<scr"+"ipt language=\"javascript\" sr"+"c=\"sfmenuengie.js\"></scr"+"ipt>");document.write('<div id="enghmplcmenu1" style="position:relative;width:485px;height:22px;background:#000000;padding:0px;overflow:hidden;border-width:0px;"></div>');}} else{if(document.layers){ document.write("<scr"+"ipt language=\"javascript\" sr"+"c=\"sfmenuengns4.js\"></scr"+"ipt>");document.writeln('<table><tr><td width=485>');document.writeln('<ilayer id="enghmplcmenu1" width=485 height=0 bgcolor="#808080"></ilayer>');document.writeln('</td></tr></table>');} else{ document.write("<scr"+"ipt language=\"javascript\" sr"+"c=\"sfmenuengns.js\"></scr"+"ipt>");}} </script></td></tr></table> samma mapp som sidan, dvs roten i mitt fall. Hur ska jag enkelt kunna göra för att ha filerna i en undermapp ? (Då jag ska ha 2 st. En svensk och en engelsk) Och sammtidigt kunna använda koden jag får varje gång jag uppdaterar menyn. Till ex i denna mapp /undermapp/eng/ /undermapp/swe/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Du verkar ha sr"+"c=\" också. |
||