FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag driver en site som använder annonseringsnätverk, men vi är inget bolag så pengarna går direkt till mig.
Jag antar att pengarna skattas direkt hos t.ex. double men hur fungerar det rent juridiskt, är jag anställd av double? Problemet är att jag inte har f-skattesedel men ändå vill och har fått många förfrågningar av andra att få annonsera på siten. Så jag har sagt att en 800/månad vore väl rimligt men jag vill inte göra nån olaglig, svart affär. Min fråga är hur det funkar om en privatperson annonserar någonting hos en annan privatperson. Måste någon vara registrerat företag för att man ska få göra affärer överhuvudtaget? Har t.ex. en kille som vill ha en tradedoubler annons hos mig, då blir det genast väldigt komplicerat. Hoppas någon kan hjälpa mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är det någon som vill betala dig för att få ha en annons från tradedoubler där han tjänar pengar på den för att han är medlem? Är det inte enklare att du själv blir medlem hos tradedoubler?
Enklast är förmodligen att du registrerar dig för F-skatt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag vet då inte hans anledning, frågan är om det är emot reglerna eller inte.
Och som sagt, hur det ska beskattas/redovisas. Om nån vet vad man kan göra, och inte göra, som privatperson utan f-skatt så kan han ju rada upp det. Har som sagt ingen f-skattsedel och tveksamt om jag kan skaffa det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Använd dig av företag som cforetaget.se och bolagsbolaget.se, dom sköter all administration mot myndigheter, fakturerar dina kunder och du får ut pengarna som vanlig lön. Du slipper på så sätt skaffa f-skatt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan fylla ut med två andra "hyr din arbetgivare", har ingen egen erfarenhet men kan säkert vara bra att ha några att jämföra med.
http://www.bolagskraft.se/xl/ http://www.dinfirma.se/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för tipsen, ska kolla upp de här företagen, verkar ju helt klart vara ett alternativ.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kolla lite snabbt på alternativen. Bolagskraft verkar man tjäna mest på att anlita?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|