FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu ska jag unna mig lite semester och åka iväg 9 dagar till L.A. för att bland annat hälsa på en god vän. Kommer dock bli en hel del tid för mig själv där borta då han pluggar de flesta dagarna, så jag undrar om någon har något förslag på saker man "måste göra" eller som helt enkelt bara är sevärt.
Antar att jag kommer spendera någon halvdag på stranden och i butiker men det borde ju finnas andra "måsten" förutom det ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
*Dra en repa i Beverly Hills och leta kändishus.
*Besök Five Flags. *Universal Studios. *Slappa på stranden där Mitch i Baywatch jobbade. *Dra till Vegas. Har du bil? Annars är man rätt körd i LA. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
När jag var i LA harde jag en fullspäckad vecka med "måsten" enligt följande:
Det vanliga turistgrejjerna: * Universal studios: dyrt inträde men nästan alla atraktioner är gratis väl inne. Rekomenderar att du kollar på T2, körs endast 2 gånger per dag. Besäk ej helgdagar, de har kösystem med måttangivelser så att du ser att det är 500m kvar etc etc. Lite folk på vardagar. * Six flags magic mountain. En kvart utanför LA. De har de grymmaste berg-o-dalbanorna du har sett på länge. Sedan körde jag mindre turistaktiga prylar såsom: * äta frukost på "Shatzi am main" eller hur det nu stavas (Schwarzeneggers egen restaurang). Har toaletetter med tyskakurs i högtalarna. Kul! * Krogkväll på Viperroom. Jhonny Depp ägd krog där Ethan Hawk knarkade ihjäl sig. Rökigt och med biffiga 2metersvakter iförda gula regnrockar. Weird. * House of blues. Restaurang/pub/krog som ser ut som ett skjul med färgade glödlampor i slingor runt. Bluesbrothers "egen" krog. Tv-sänding från källaren när det är livespelning. Sedan tycker jag att man bör åka igenom beverly hills samt den gyllene triangeln, dvs där shoppinggatorna korsas (Melrose place mm) bara för att ha sett det. Rekomenderar en half-stack med swedish pancakes på IHOP (international House of Pancakes). För en "reality check" borde du även åka med bil genom exempelvis Inglewood, men se till att inte stanna bilen någonstans utan ha den körandes hela tiden (tips från infödd) Rekomenderar inte walk of fame, det är "bara" en vanlig gata... bortkastad tid. edit: med dyrt inträde menar jag $45 för universal studios samt $45 för six flags. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Angående bil: det går utmärkt att ta taxi, ganska billigt plus att du får mycket bra guider. Sätt dig inte i framsätet bara...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kanontips!
![]() Keep it coming ifall ni kommer på fler saker ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Viper Room är lite klaustro tyckte jag... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Är man film/tv intresserad så tar man en tour på Warner Brothers också. Sedan kan du dra till Alameda avenue och få biljetter till Jay Leno... Tar du VIP touren på NBC så brukar du från frontrow biljetter. Sedan drar du till Venice Beach och Santa Monica Pier och kollar på alla udda människor som hänger där...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ägna också, om du har bil, några timmar på att åka upp i bergen ovanför LA, ger svalka och avkoppling, kör upp från Foothill (förbi Pasadena) och slingra dig upp på ett par tusen meter drygt... Man ser LA och Stilla Havet och får en chans att se att även träden är större, mycket större, i Californien...
Har du lite extra tid, åk upp i bergen, ned igen längre söderut och ta en tripp in i SanDiego och bada på Imperial Beach... Hinner du kan du också fika i Mexico, det tar väl en dag om du börjar tidigt (hela resan alltså, inte bara fika i Mexico...). Ha det gott - det är en underbar del av USA.
![]() |
Svara |
|
|