Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Driva in trafik till sajten, marknadsföring!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-03-14, 03:08 #1
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Annonsering på google är ju bra, annonsering på sajter där det finns avdelningar inom just den verksamhet man sysslar i, i mitt fall är det resor.

En bra registrering på google gör ju iof mycket, men jag kollade upp priserna för ett tag sen att registrera sig på google via ett företag som gör det åt en (förhand och inte via ett webbprogram), det kostade rätt mycket.
Och jag betvivlar deras kunskap bakom det. Finns en hel del sajter där ute som beskriver hur man ska göra + att de amerikanska företagarna kan 100 gånger mer om google och är betydligt billigare.

När jag tänker på det, är nästan allt då det gäller IT bättre i USA, för konkurresen där är mycket högre så man måste kunna precis allt inom respektive område.

Tror ni annonsering på sajter som dvdforum.nu m.fl. kan ge något?
Betydligt billigare än Msn.se´s 50 tusen kronors annonsering.
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-03-14, 20:31 #2
extra74 extra74 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 49
extra74 extra74 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 49

en stor fråga!
jag ville bara säga en sak om svenska sajter som erbjuder positionering av din sajt och bla bla.
Det är faktiskt så att de köpt ett program (amerikanskt) som gör jobbet åt en.
Programmet kostar inte jätte mycket men jag tyckte ändå att det inte är lönsamt. Jag har inte 100 sajter att registrera utan bara en (för tillfället) och alla registreringar gör jag manuellt.
Visst ha du gjort proffsig design och smickrat sig själva, talat att de är duktiga på marknasföring och bla bla... faktum är att du och jag kan vara lika duktiga på det, bara vi köper programmet
extra74 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-03-14, 20:59 #3
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by extra74@Mar 14 2003, 07:31 PM

en stor fråga!
jag ville bara säga en sak om svenska sajter som erbjuder positionering av din sajt och bla bla.
Det är faktiskt så att de köpt ett program (amerikanskt) som gör jobbet åt en.
Programmet kostar inte jätte mycket men jag tyckte ändå att det inte är lönsamt. Jag har inte 100 sajter att registrera utan bara en (för tillfället) och alla registreringar gör jag manuellt.
Visst ha du gjort proffsig design och smickrat sig själva, talat att de är duktiga på marknasföring och bla bla... faktum är att du och jag kan vara lika duktiga på det, bara vi köper programmet
De finns ju de som gör det handgjort.
Lägger till allt manuellt.

Fick tag på en professor i Canada som gör det åt sajter, förhand.
Jäkla så han kunde om Google :-)
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-03-14, 21:10 #4
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Citat:
Originally posted by Pekay@Mar 14 2003, 05:59 PM
Fick tag på en professor i Canada som gör det åt sajter, förhand.
Jäkla så han kunde om Google :-)
Var han professor i hur Googles algoritmer fungerade, eller? TUFFT!

Man behöver inte vara professor eller ha dyra program för att komma högt upp i sökmotorerna. Sök t.ex. på "dll" på de största sökmotorerna. Min sida, http://www.dll-files.com, kommer nästan högst upp på alla (om man bortser från de som betalar för att komma högt...).
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-03-14, 21:14 #5
imported_admin imported_admin är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 158
imported_admin imported_admin är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 158
@Pekay

Skulle vilja snacka med dej om ett kommade projekt jag har på Planet Six Network (www.p6.com), just nu jobbar vi med w w w . R e s o r . c o m <== (ej klickbar pga förståliga skäl).

Ser att du endast har en tom sida men har du kommit nånvart i arbetet med din sida och har "content" så kan jag bistå med trafik i byte mot " som sagt Content".

Hör av dej eller vem som helst som har nåt att erbjuda just det projektet, tips, ideer sammarbete eller vad som helst.

#############

PLUS!

>>Betydligt billigare än Msn.se´s 50 tusen kronors annonsering.

Sidorna som ingår i P6N (www.p6.com) har fler unika besökare per dygn än m s n . s e, och där jag tar inga 50 000 *smile*

##############

Admin
imported_admin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-03-14, 21:24 #6
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by Admin@Mar 14 2003, 08:14 PM
@Pekay

Skulle vilja snacka med dej om ett kommade projekt jag har på Planet Six Network (www.p6.com), just nu jobbar vi med w w w . R e s o r . c o m <== (ej klickbar pga förståliga skäl).

Ser att du endast har en tom sida men har du kommit nånvart i arbetet med din sida och har "content" så kan jag bistå med trafik i byte mot " som sagt Content".

Hör av dej eller vem som helst som har nåt att erbjuda just det projektet, tips, ideer sammarbete eller vad som helst.

#############

PLUS!

>>Betydligt billigare än Msn.se´s 50 tusen kronors annonsering.

Sidorna som ingår i P6N (www.p6.com) har fler unika besökare per dygn än m s n . s e, och där jag tar inga 50 000 *smile*

##############

Admin
Jag emailar dig mitt ICQ nummer nu Admin, så får vi snacka.


mvh
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-03-14, 21:50 #7
See-it360 See-it360 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 13
See-it360 See-it360 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 13
Citat:
Originally posted by fille97@Mar 14 2003, 09:10 PM
Man behöver inte vara professor eller ha dyra program för att komma högt upp i sökmotorerna. Sök t.ex. på "dll" på de största sökmotorerna. Min sida, http://www.dll-files.com, kommer nästan högst upp på alla (om man bortser från de som betalar för att komma högt...).
Japp håller med dig! Det gäller bara att sätta in rätt "Meta tags" dvs Contents, Robots mm..
Ja det är klart Resor är ju ett ganska vanligt namn vilket kan kniva till det lite.
Håll dig ochså till så få ord och beskrivande som möjligt! Jag har inte betalt ett öre för min indexering
men kommer nr 3 på svenska Google på mina tags "panorama 360" Vilket är helt ok.
See-it360 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-03-14, 22:47 #8
Viktors avatar
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 663
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Viktors avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 663
Citat:
Originally posted by fille97+Mar 14 2003, 08:10 PM--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (fille97 @ Mar 14 2003, 08:10 PM) <!--QuoteBegin--Pekay@Mar 14 2003, 05:59 PM
Fick tag på en professor i Canada som gör det åt sajter, förhand.
Jäkla så han kunde om Google :-)
Var han professor i hur Googles algoritmer fungerade, eller? TUFFT!

Man behöver inte vara professor eller ha dyra program för att komma högt upp i sökmotorerna. Sök t.ex. på "dll" på de största sökmotorerna. Min sida, http://www.dll-files.com, kommer nästan högst upp på alla (om man bortser från de som betalar för att komma högt...). [/b][/quote]
Måste vara få sidor med väldigt dålig status du "tävlar" med då. Eftersom du endast har sex i googles pagerank. Men det verkar ju vara gott nog eftersom du hamnar högt upp. grattis
Viktor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-03-14, 23:01 #9
imported_admin imported_admin är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 158
imported_admin imported_admin är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 158
Citat:
Originally posted by Viktor@Mar 14 2003, 09:47 PM
Måste vara få sidor med väldigt dålig status du "tävlar" med då. Eftersom du endast har sex i googles pagerank.
Endast PR6 ?

Din egen sida har PR5 och som googles algo är uppbyggd så borde det vara enklare att få hög PR på en sida som din Viktor, ditt keywork är ju ett bland det mest länkade!?

PR6 anser jag vara mycket bra för en sida i den branschen!

Edit: Bra PR måste man ställa mot den PR dom dmoz och google har i den specifika kategorin i directory't, detta kan innebära att PR4 är mycket bra för en svensk sida.

Admin
imported_admin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-03-14, 23:06 #10
Viktors avatar
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 663
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Viktors avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 663
Citat:
Originally posted by Admin+Mar 14 2003, 10:01 PM--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Admin @ Mar 14 2003, 10:01 PM) <!--QuoteBegin--Viktor@Mar 14 2003, 09:47 PM
Måste vara få sidor med väldigt dålig status du "tävlar" med då. Eftersom du endast har sex i googles pagerank.
Endast PR6 ?

Din egen sida har PR5 och som googles algo är uppbyggd så borde det vara enklare att få hög PR på en sida som din Viktor, ditt keywork är ju ett bland det mest länkade!?

PR6 anser jag vara mycket bra för en sida i den branschen!

Edit: Bra PR måste man ställa mot den PR dom dmoz och google har i den specifika kategorin i directory't, detta kan innebära att PR4 är mycket bra för en svensk sida.

Admin [/b][/quote]
Visst har du rätt. Ligger han högst upp finns det ingen anledning att ha högre. Jag ligger själv där jag vill (sök mp3 på svenska). Har varit uppe i 7 på mp3.nu men har tyvärr tappat. Anledningen är att många svenska mp3-sidor som länkat till mig tyvärr har gått i graven vilket även Google har lagt märke till.

Allt är relativt så det är svårt att avgöra om det är högt för hans sida. Möjligt att det är så jag ska inte säga för mycket.
Viktor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017