FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Inte för så länge sedan skaffade jag Samports hostade lösning till vår webbutik och det har funkat bra. Idag däremot har jag hittat ett fel som rör kommunikationen mellan webbutiken och samport. (förtydligar att det inte är Samport som krånglar) Problemet är att när en kund handlar 1 eller 2 produkter så funkar allt utmärkt och man kommer till sidan man skriver in kortnummret osv och kan genomföra köpet, men om kund lägger 8, 9 eller fler titlar i kundvagnen och vill genomföra köpet så kommer man till en blank sida (sidan kan ej hittas!) Vet någon vad detta kan bero på? Tacksam för svar! /Kevin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jadu.. hur vet du att det inte är samport som krånglar?
Vartifrån kommer den tomma sidan? ifrån din server? vad finns för felmeddelanden? Fungerar en annan webbläsare? Vad står det i loggen? vad skickas egentligen till den servern som inte kan bearbeta förfrågan? Om du gör en test med deras testkontonummer, vad händer då? Bearbetas ordern fastän det kommer en tom sida som svar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har inte en egen server, men den tomma sidan kommer från servern som shoppen är upplagd på tror jag.
Felmeddelandet är den vanliga: Åtgärden avbröts...Internet Explorer kunde inte länka till webbsidan du begärde. Sidan kanske inte är tillgänglig för tillfället... Och ordern bearbetas inte när jag kommer till den tomma sidan. Jag har även försökt med firefox och det är samma problem där. /Kevin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ta kontakt med ditt webbhotell och be dom undersöka saken.
/Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tyvärr behöver jag mer information så om jag ska vara till någon hjälp. Explorer är inte direkt kännt för att lämna utförliga felbeskrivningar, så man vet inte om det beror på en timeout, eller om servern ger något konstigt svar. (500 etc)
Den servern där shoppen är upplagd är det hos samport, isåfall är tydligen felet hos dem. Ligger shoppen hos någon hosting får du titta i error.log eller söka hjälp hos din hostingleverantör. I vilket fall är det svårt att få hjälp här tror jag allt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|