FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Administratör
|
Så nu har jag ordnat det!
Samtidigt som jag firar 10 år av inköp på internet så har jag blivit blåst för första gången! Företaget heter Lightprice.com och där har jag beställt "produkter" för knappa 4k. Efter en beställning i mitten på December 2005 har jag inte sett röken av mina produkter. Sorgligt nog har det vi ett 10-tal tillfällen tidigare funkat perfekt. Har läst lite på nätet och det verkar som jag inte är ensam om att sakna beställningar efter årsskiftet så beställ inte där.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Alltid tråkigt när sånt händer.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tråkigt, har också beställt där tidigare utan problem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Är det tullen som varit i farten kanske? Tyckte att jag såg något på nyheterna om detta häromdagen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ska inte Verisign Secured-loggan vara klickbar? Det är den inte på Lightprice.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ett tips är att använda sidor som fraktar med Locadi, som erbjuder Transportgaranti (läs mer på transportgaranti.com)! Bra sidor som använder Locadi; vinospritbolaget.com, tullfritt.com (packar dock riktigt dåligt!). En annan sida som lär vara bra är billig-sprit.se. De har massor med unika produkter!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Samma här, jag var dock i kontakt med de och de lovade pengarna tillbaka.. Så vipps en dag så dök de upp på kontot. Jag provade dock att ringa ett par gånger efter samtalet men då ingen kontakt, nu är nr inte tillgängligt längre... /Crelle |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men 1 gång av 10 låter som en hyffsad leveransprecision... ![]() Vet ni vad som skett med företaget? Ägarbyte? Sen milleniebugg? Ändrad logistik? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men idag kan vi vänta oss ett utlåtande från EU's generaladvokat (tror jag det var) om vad dem tycker om den svenska tullens beslag.
Personligen så tror jag att dem kommer ge Sverige en smäll på fingrarna. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|