FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag funderar på hur man allmän bör tänka då man ska regga en ny domän. Om jag ska starta upp en sida, säg toalettmontering.se, bör jag då samtidigt regga toalettmontering.com och kanske ännu fler. Men om man inte vet huruvida det kan komma spinnoff-siter inom samma område, bör man ändå gardera sig och plocka på sig nån extra domän. Hur brukar ni tänka och göra?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
se och com bör du definitivt ta samtidigt. .nu om du vänder dig till den svenska marknaden är inte fel heller.
info, net, org etc råder det lite delade meningar om värdet av beroende på marknad. Att plocka med extra domäner är nog bra men det går ju inte att täcka allt. Så de mest naturliga är det vettigaste. I exempelnamnet skulle jag köra på både montering och toalett. Kan ge fina subdomäner. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tar endast .SE :-)
.nu /.com m.fl. känns dött då det gäller svenska marknaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag reggar alltid minst .se och .com vid nya projekt... Ofta slinker även .nu med om det är projekt som riktar sig till svenska marknaden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Skulle vilja påstå att den är lika populär som .Se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Inlägg som dessa; Helt sjukt Del 2 Och det är svårt att säga om du är seriös nu, jag tror inte det. Därmed besparar mig lite tid genom att inte ge dig ett svar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror faktiskt att många använder .com, är så liten kostnad för det. Om man nu medvetet sparar in på att inte köpa .com etc så tycker jag att man får skylla sig lite själv om någon reggar domänen även om det är en konkurent eller liknande.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
På vissa svenska ord eller sammansättningar av ord snarare, har jag ibland fler träffar på .com än på .se för samma domännamn (även om det oftast är tvärtom). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Nykomling
|
På tal om svenska domännamn på .com, jag var nyss med i en auktion på kartor.com som snapnames fick tag i för några dar sedan. Jag drog mig ur men det slutade på 390 dollar, alltså över 3000 kr. Om nu .com är dött på svenska, varför vill nån betala 390 dollar för en sådan domän?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|