FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
För er som missade nyheterna idag på SVT finns samtalet mellan SOK och pizzabagaren här. Han hade alltså sålt OS-pizzor under OS, och SOK:s advokat ringde upp och ville ha 5000 kr direkt, alternativt krav på 50 000 kr. Kan man verkligen ha ett varumärke på två bokstäver?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men i det här fallet så har som jag förstått SVERIGES OLYMPISKA KOMMITTE varumärket OS i dessa klasser 6, 9, 14, 16, 18, 20, 24, 25, 28, 30, 32, 37, 41, 42. Men även om du har det på bara ett ord så kan andra inte kombinera ihop det hur som helst, försök regga absolutwebb.se och kalla din firma för Absolut Webb HB och se vad som händer. domänamnen absolutwebb. se/com är lediga. Ids inte lägga länkar till PRV den här gången. Edit: mindre korr |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Gäller varumärket "OS" även inom restaurangbranchen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag menar... kan t ex OSmanska sällskapet bli stämda nu?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Känns illa att man kan regga varumärke som OS, kan man då regga "A" som varumärke och stämma alla som har ett A i namnet?
Dom 5.000 han skule betala var säkert svart som kommer gå direkt i någons ficka. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Är det bevisat att det är renomesnyltning då? Jag menar, en pizza som osar, sådana finns det många av..
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Förenklad snabblektion:
OStkaka = tillåtet (OS)tkaka = inte tillåtet Osmansk kebab = tillåtet OS-mansk kebab = inte tillåtet OBS. Förenklat! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
Allmänt: Jag tycker att de gör rätt. Har de fått OS som varumärke ska de naturligtvis stå på sig. Frågan borde vara var PRV och dess kollegor ska dra gränserna. Windows är ju ett klassiskt debattämne t.ex. Edit: stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast nu har ordföranden för SOK tagit avstånd från kravet enligt Aktuellt. Inslagen som ligger på svt's hemsida är ju ganska skrämmande, verkligen utpressning.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|