FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Skulle vilja ha kritik, (positiv och negativ :P ) för www.bjudet.se Gärna vad det gäller användarvänlighet, tydlighet etc. Sajten är nystartad och är en auktionssajt för fritidsfordon med tonvikt på husvagnar. Tack på förhand /Emil |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Väldigt enkel och beskrivande. Tydlig design var det med!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Komigen då! Hit me
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Texten Bjudet.se högst upp på sidan är i för stark rosa. Den tar för mycket uppmärksamhet från resten av innehållet. Någonting annat jag stör mig på är de gröna rutorna och den fula bilden "Alvesta husvagn & fritid" mitt i den rätt schysta designen. Den gråa bakgrunden är inte heller rolig, speciellt inte om man (som jag) sitter på 1600x1200 i upplösning och får se massor av den. Jag skulle även fundera på om det verkligen inte fanns något teckensnitt (till texter och rubriker) som såg bättre ut, om jag vore du. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
- Sitter man med 1024-uplösning och 19-skärm så får man en förarglig sidscroll, inte stor. så lite omvänt problem mot det SwedenRoxx (SR) påpekar.
- Sedan det som alltid brukar komma, lite mer i en css-fil istället för head hade inte skadat. - Hoppande bilden för nya medlemmar uppfattar jag som lite störande, den tar bort lite av det seriösa intrycket som jag tror att du vill förmedla. - Får hålla med SR om det rosa sticker i ögonen. Det vore snyggare om färgerna ligger lite mer i ton med varandra. Färgen tar, precis som den hoppande bilden, bort en del av den seriösa stil sidan skall ha. - Håller med SR om de gröna rutorna. Vore snyggare om färger låg i någon ton som finns på sidan för övrigt (obs inte den rosa dock :P ) För övrigt så ser sidan bra ut, den ger ett propert och seriöst intryck. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Den rosa färgen hoppas jag skall väcka lite uppmärksamhet, därför den blev just rosa. Att det skall finnas något som ploppar upp i skallen när man hör bjudet.se, "visst fan, det är den där rosa sidan"...
Men som ni säger så kanske det tar bort lite av det seriösa. Gillar inte heller de gröna rutorna, hoppas jag kan hitta en färg som passar bättre, men vill helst inte köra den i grått också. Sidan blir väldigt gå och tråkig då. tack för kommentarerna! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||