FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej!
Funderar på att inhandla lite domännamn för vidaresäljning... Spekulera lite, helt enkelt. Villken sida är bäst, billigast och smidigast att registrera domännamn på för vidare försäljning. Tacksam för svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Guest
|
godaddy.com , enom.com
Finns ju en del trådar om domäner. Här kommer en: http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...t=2403&hl=&s=wn |
||
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
namecheap.com
moniker.com |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag föredrar namecheap.com. Har alltid varit bäst tjänster där känner jag.
Testat godaddy också, men den var inte lika attraktiv som namecheap. Enom.com är också ett bra alternativ.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
godaddy.com och loopia.se är bra
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag rekommenderar också godaddy.com och loopia
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Vilken av dessa sidor har billigast förflyttning om man vill sälja domänen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Namecheap.com som är min favorit har gratis "push" det vill säga att du skicka domäner till andra personers konto gratis.. Riktigt smidigt och enkelt..
Godaddy.com erbjuder också gratis push, men dock inte alls like smidigt som ovanstående.. Enom & moniker har liknande system som namecheap och jag har använt dem ett flertal gånger för push och det fungerar utmärkt.. Loopia vet ja inte om de har något sådant system så det får någon annan svara på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Namecheap fungerar perfect
Hos loopia kan du begära byte av ägare (tror jag), har aldrig testat så skall inte klaga ![]() Det sägs vara gratis när det gäller .com och dylikt, .se kostar dock som vanligt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Alla ni som rekommenderar Godaddy.com, har ni läst igenom det finstilta? Exempelvis så kan det till koamma en hel del kostnader ifall någon gör en abuse-anmälan eller om ni exempelvis råkar hamna i en namntvist.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|